بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : شنبه, 08 ارديبهشت 1403

مقاله ها

بزرگترین کنگره آموزشی سازمان نظام پزشکی مشهد 6 تا 8 دیماه برگزار می شود/ قربانی تهاجم به جامعه پزشکی نه یک فرد بلکه کل جامعه است

 

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد از برگزاری کنگره بزرگ آموزشی سازمان نظام پزشکی مشهد 6 تا 8 دیماه امسال در مشهد خبر داد.

دکتر علیرضا صداقت با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره از سوی نظام پزشکی مراکز استان در این وسعت برای نخستین بارروی می‌دهد؛ گفت: موضوع کنگره موضوع بسیار نو و جدیدی است که از این منظر نیز حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اهمیت پزشکی شخص محور گفت: همان طور که از نام آن مشخص است، پزشکی فرد محور Personalized Medicine به مجموعه ای از فعالیت ها گفته می شود که در جهت تشخیص و درمان بیماری های افراد بر اساس ویژگی های شخصی آن ها صورت می گیرد.

دکتر صداقت در ادامه در حاشیه این نشست خبری ضمن محکوم کردن تهاجمات اخیر به جامعه پزشکی در مشهد گفت: قربانی تهاجم به جامعه پزشکی نه یک فرد بلکه کل جامعه است.

وی تصریح کرد: متاسفانه شاهدیم آمار خشونت در جامعه در حال افزایش است و این فقط معطوف به جامعه پزشکی نیست و یکی از قربانیان این امر که قربانی شدنش به قربانی شدن جامعه منجر می‌شود جامعه پزشکی است چون ارائه خدمات در این حوزه نیاز به سلامت روحی و روانی دارد.

وی عنوان کرد: وظیفه سازمان نظام پزشکی حمایت از جامعه پزشکی و در عین حال حمایت از سلامت عمومی است و در حمایت از جامعه پزشکی حتما افکار عمومی نیز مدنظر ما بوده است.

وی اظهار کرد: پزشکی شغل حساسی است که نیاز به آرامش و طیب خاطر دارد و افرادی که در زمینه پزشکی مشغول ارائه خدمات هستند، جدای از مسائل و دغدغه‌های صنفی باید خیال راحتی داشته باشد تا بتوانند در محیطی امن، خدمات ارائه کنند.

وی افزود: حمله به جامعه پزشکی که متاسفانه در بعضی از شهرهای دیگر نیز اتفاق افتاده است نگرانی‌هایی برای ما ایجاد کرده است و نه تنها حمله به جامعه پزشکی بلکه حمله به هر صنف دیگری را محکوم می‌کنیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با بیان اینکه بروز چنین اتفاقاتی بخصوص در مناطق کم‌برخوردار که به خدمات درمانی سطح اول و بهداشت اولیه نیاز مبرم داشته، جای نگرانی دارد، خاطرنشان کرد: در رابطه با جامعه پزشکی که به طور اخص در حیطه وظایف ما است نگران سلامت جامعه پزشکی هستیم و اگر نگرانی در سطح جامعه پزشکی افزایش پیدا کند، خدمات‌رسانی بخصوص در مناطق محروم را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر پزشکان خدوم ما در همه جا مخلصانه ارائه خدمت می کنند اما بروز ناامنی در محیط درمانی، روی کیفیت کار تاثیر گذار است.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به اینکه با جدیت پیگیر رسیدگی به موضوع هستیم اظهار کرد: برای پیگیری این موضوع با مقامات قضایی، دادستان شهر و مقام ارشد انتظامی استان ارتباط گرفته و نگرانی‌های جامعه پزشکی را به آنها منتقل کردیم و قول همکاری گرفتیم. همچنین با افراد آسیب‌دیده از این اتفاقات تماس گرفته شده و از آنها دلجویی کردیم.

وی افزود: کارگروهی با حضور معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ، نماینده دادسرا و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای بررسی بیشتر موضوع و پیشگیری از وقوع جرایم مشابه تشکیل شده است.

وی در پایان با اشاره مجدد به برگزاری کنگره کشوری «پزشکی شخص محور و رویکردهای نوین» به اهمیت پزشکی شخص محور در آینده پزشکی نیز اشاره کرد و گفت: اغراق آمیز نیست اگر بگوییم آینده پزشکی ما پزشکی شخص محور خواهد بود و دیگر برای درمان پروتکل ثابت برای همه وجود نخواهد داشت از اینرو با توجه به اهمیت این موضوع این موضوع جهت برگزاری بزرگترین کنگره آموزشی نظام پزشکی مشهد در نظر گرفته شده است که اعضاء جامعه پزشکی از سراسر کشور در این کنگره شرکت خواهند کرد.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان