بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : شنبه, 08 ارديبهشت 1403

مقاله ها

دبیرخانه دائمی کنگره های سازمان نظام پزشکی مشهد راه اندازی شد

دبیرخانه دائمی کنگره های سازمان نظام پزشکی مشهد راه اندازی شد

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد از راه اندازی دبیرخانه کنگره های سازمان نظام پزشکی مشهد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد دکتر علیرضا صداقت در آئین اختتامیه کنگره کشوری«پزشکی شخص محور و رویکردهای نوین» گفت: کنگره دوره ای سالیانه سازمان نظام پزشکی مشهد به موضوع پزشکی شخص محور اختصاص پیدا خواهد کرد و از امروز دبیرخانه دائمی کنگره های سازمان نظام پزشکی مشهد با شعار «درمان شخص محور بیماران» آغاز به کار خواهد کرد.

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفق این کنگره گفت: این کنگره طی سه روز با برنامه‌های متنوع شامل ۱۱ پنل علمی، ۱۰ کارگاه آموزشی و سه سمپوزیوم و با استقبال بی‌نظیر جامع پزشکی از اقصاط نقاط کشور برگزار شد؛ حضور بیش از ۸۰۰ نفر از اعضای جامعه پزشکی در این کنگره با این موضوع جدید و نو حاکی از علاقه بالای جامعه پزشکی با آشنایی با مفاهیم جدید و روز است و البته مایه دلگرمی ما است.

دکتر صداقت در ادامه گفت: از همکاری همه دوستان به ویژه اعضاء هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد، معاون آموزش و پژوهش سازمان، دبیر علمی کنگره، دبیران اجرایی و همکارانم در گروه اجرایی برای برگزاری باشکوه و فاخر این کنگره تشکر می‌کنم. اگر چه امروز اختتامیه کنگره هست و کنگره سه روزه سازمان نظام پزشکی به پایان می‌رسد ولی خوشبختانه آغاز راه هستیم و این کنگره با همت شما عزیزان در سالیان آتی باشکوه تر از این برگزار خواهد شد. از همین جا از همه‌ی همکاران عزیز روسا و دبیران انجمن‌های علمی تخصصی، مسئولین گروه‌های آموزشی، معاونت آموزشی دانشگاه‌ها و تمام همکاران در دانشگاه و جامعه پزشکی خواهشمندم که نقطه نظرات، مطالب علمی و پیشنهاداتشان را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر کنگره پزشکی شخص محور در سال‌های پیش رو برای دبیرخانه کنگره ارسال کنند؛ امیدوارم پیام این کنگره در بالین و در عملکرد همکاران عزیزم در کار حرفه‌ای خودشان چه در مطب‌ها چه در مسائل آموزشی و آموزش به همکاران جوان‌تر ، دانشجویان و دستیاران تخصصی نمود و ظهور پیدا کند.

وی افزود: بدون شک رویکرد پزشکی شخص محور آینده پزشکی را رقم خواهد زد؛ ما در این سه روز سعی کردیم این پیام را برای همکارانمان داشته باشیم و این نگرش و این نوع دیدگاه را در جامعه پزشکی تقویت کنیم که ما بیمار را درمان می‌کنیم نه بیماری را. تمام اساتید و سخنرانان و برنامه‌ها و پنل‌های علمی طوری طراحی شده بود که رویکرد ما به سمت این شعار باشد. در این رویکرد مسائل ژنتیک، بایوژنتیک، مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، بومی، اقلیمی و روحی و روانی بیمار باید برای درمان وی در نظر گرفته شود. تا درمان اثربخش‌تر شده و در ادامه شاهد کاهش هزینه های نظام سلامت با تکیه بر این رویکرد باشیم. امیدوارم همه‌ی همکاران عزیزم را با روحیه بالاتر، پرشورتر و با تعداد بیشتر در کنگره‌های پزشکی شخص محور سازمان نظام پزشکی مشهد در سال آتی ملاقات کنم.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان