بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : شنبه, 01 ارديبهشت 1403

مقاله ها

بیانیه سازمان نظام پزشکی مشهد در مورد تعرفه های پزشکی


مدتی است در فضای رسانه ای کشور بحث تعرفه های پزشکی داغ شده است و گروهی عامدانه یا غافلانه جامعه پزشکی کشور را به افزون طلبی و زیاده خواهی متهم می کنند.
جامعه پزشکی فرزند مردم و بین مردم و خادم به مردم است. افتخار ما این است که در دهه های اخیر نه تنها نیاز کشور را به چندین هزار پزشک خارجی مرتفع کرده ایم بلکه از نظر علمی و عملی کشور را در تارک پزشکی خاورمیانه نشانده ایم.
افتخار می کنیم که بار درمان رزمندگان را با تقدیم صدها شهید به نیکی به مقصد رساندیم.
افتخار می کنیم که هنوز خادم جانبازان و معلولینیم و آنچه را دیگران به بوته فراموشی سپرده اند، و آن ارزش ها و ارزشمندها را از یاد نبرده ایم.
و اما بسیاری چیزهاست که به آن مفتخر نیستیم.
در رنجیم از اینکه گروه اندکی پزشک نمای رانت خوار طبابت را فروگذارده اند و به تجارت مشغولند.
در رنجیم که برخی نامها و عنوانها چنان چشم رسانه ها را پر کرده است که فرزندان خادم ایران را که در همه جای وطن و به راستی همه جا مشغول خدمتند نمی بینند.
در رنجیم که پزشک جوان ما که در سی سالگی در چمن بولی کهگیلویه و بویراحمد کار می کند، دریافت مالی اش نصف کارمند دولت در همان منطقه است و در معیشت هنوز به خانواده اش وابسته.
در رنجیم که همکاران جوان ما در راه های صعب العبور محل خدمت خود جان می بازند و کسی یادشان نمی کند.
در رنجیم که همکارانمان که گاهی مورد بی مهری بیمار.... می شدند و تحمل می کردند، امروز مورد ضرب و شتم برخی مسئولین هم واقع می شوند و پس از آن به جرم کتک خوردن تنبیه می گردند.
 و در رنجیم از اینکه مقام اول در صادرات پزشکان حاذق را در جهان به خود اختصاص داده ایم.
و در رنجیم از اینکه در تامین معیشت همکاران جوانمان درمانده ایم و آنها دیگر حتی با سیلی هم صورتشان سرخ نمی ماند.
و آنگاه که در برابر تورم .... درصدی رسمی تقاضای حفظ توان خرید خود را می کنند متهم به زیاده خواهی می شوند. سازمان نظام پزشکی قویاً معتقد است طبق قانون افزایش تعرفه به میزان تورم، حداقل درخواست مشروع جامعه پزشکی است که باید به قوت به آن توجه گردد و در غیر اینصورت عوارض این بی توجهی در لباس دیگری و به شکل بدتری روی خواهد نمود.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان