بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

مقاله ها

وزیر بهداشت در آیین افتتاح بیمارستان کودکان اکبر در مشهد مقدس

 

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

وزیر بهداشت گفت: در جلسات هیات دولت که یکشنبه و چهارشنبه هر هفته برگزار می شود، من را مورد سرزنش قرار می دهند و می گویند در صفحه تلویزیون همشهری های شما به ما اهانت می کنند و ما را تاجر خطاب می کنند اما من به آنها می گویم، بزرگواران زیادی در این شهر هستند که انسانها را فارع از دین، مذهب، رنگ و نژاد دوست دارند.
به گزارش وبدا، دکتر سید حسن هاشمی صبح امروز در آیین افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان اکبر در مشهد، با اشاره به زادروز فردوسی، اظهار داشت: این شاعر بزرگ، یک هزار سال پیش، شاید برجسته ترین اشعار را در مورد خرد و دانش سروده است که از همین سرزمین طوس بود بنابراین اهالی این منطقه اهل فریب، خرافه و اهانت نیستند بلکه انسان های با دانش، علم و هنر هستند.
وزیر بهداشت تصریح کرد: از منطقه خراسان بزرگانی مانند شهید علامه مطهری در زمان طاغوت برجسته شدند اما دنیا را نمی خواستند و خداوند به آنها عزت بخشید و ما در جمهوری اسلامی که همه قدرت در دست ما قرار دارد، هنوز نتوانسته ایم امثال شهید علامه مطهری یا دکتر شریعتی را تربیت کنیم.
دکتر هاشمی با بیان اینکه در عرصه فرهنگ خراسان، نام بزرگانی همچون استاد شجریان می درخشد، گفت: یکی از معاونین وزارت اطلاعات به بنده می گفت که مشهد بیشترین موسیقی زیرزمینی را دارد اما ما همانند کبک، سرمان را زیر برف کرده ایم و آسیب های اجتماعی را نمی بینیم.
وزیر بهداشت تاکید کرد: مشهدیها خوبی های بسیار زیادی دارد و مردم در مشرب امام رضا(ع) روش زندگی را انتخاب می کنند اما اگر کسی حرف خلاف واقع می زند، تخریب می کند و اتهام می زند، از اهالی مشهد نیست چراکه ما امام رئوف و ضامن انسان و آهو را داریم.
دکتر هاشمی با اشاره به وجود مفاخر فراوان در مشهد در حوزه های مختلف، یادآور شد: کمتر پیش می آید که دکتر روحانی از فرد یا چیزی تعریف کند اما دوبار در جلسات هیات دولت، از معماری ساخت بیمارستان امام رضا(ع) 2، تعریف کرد که این نشانه هنرمندی معماران این شهر است.
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود یکی از آرزوهای بزرگش را راه اندازی بیمارستان ویژه بانوان در کشور عنوان کرد و گفت: به برکت وجود انقلاب اسلامی، خانم ها در رشته های تخصصی و فوق تخصصی وارد شدند و می توانیم در مشهد، بیمارستان اختصاصی بانوان داشته باشیم البته این به معنی سنتی فکر کردن نیست چراکه در آمریکا، اروپا و استرالیا نیز چنین بیمارستانهایی وجود دارد.
دکتر هاشمی اظهار داشت: بیمارستان ویژه بانوان می تواند تابلوی زیبایی از دانش و مهارت زنان ایرانی باشد و در عین حال در آن، خانم ها با راحتی و در کمال آسایش و آرامش، مورد تکریم و درمان قرار بگیرند.

دکتر هاشمی با تقدیر از بنیاد خیریه سرور که متولی ساخت بیمارستان ویژه بانوان شد، آمادگی شخصی خود را برای مشارکت در ساخت این بیمارستان اعلام کرد.
وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت مشارکت شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی در گسترش خدمات و جبران عقب ماندگی های حوزه سلامت، گفت: ماه رمضان سال گذشته در ملاقاتی که با مقام معظم رهبری داشتم، در خصوص ساخت بیمارستان در کشور به ایشان گفتم که دو بیمارستان اصلی مشهد یعنی قائم و امام رضا(ع) مربوط به دوران پیش از انقلاب است.
دکتر هاشمی ساخت و تحویل دادن یک هزار و 200 تخت بیمارستانی در سه سال گذشته در خراسان رضوی، بسیار ارزشمند و افتخار آمیز دانست و گفت: شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی کمک و توجه بیشتری به مشکلات درمانی مردم داشته باشند و منابع پروژه هایی مانند مشهد مال را در حوزه بهداشت و درمان هزینه کنند تا عاقبت بخیر شوند و کرامت انسانی، اول برای مردم مشهد و زائران امام رضا(ع) تامین شود.
وزیر بهداشت یادآور شد: استان خراسان رضوی به حدود سه هزار تخت بیمارستانی جدید نیاز دارد و با این وجود، می توانیم مشهد را به قطب گردشگری سلامت تبدیل و دانش ایرانی را در در راستای پایتخت فرهنگی جهان اسلام در دنیا تبلیغ کنیم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز قدرت کشورها در استفاده از دانش و مهارت است، افزود: با احساس و هیاهو نمی توان به قدرت رسید اما برخی افراد بجای استفاده از عقل و تدبیر، از صدای بلند و زبان نیش دار استفاده می کنند.
دکتر هاشمی در پایان ضمن تقدیر از مشارکت خیرین در حوزه سلامت، از کمک 1500 میلیارد تومانی خیرین به حوزه سلامت ابراز خرسندی کرد و گفت: در تبریز جناب آقای مردانی آذر، یکی از خیرینی که در آمریکا سکونت دارد، ساخت بیمارستان 500 تختخوابی برای کودکان، مشابه بیمارستان اکبر را شروع کرده که در فاز اول 280 تخت آن به زودی به بهره برداری می رسد.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان