بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 31 فروردين 1403

مقاله ها

وزير بهداشت : مشهد نیاز به 2 هزار تخت جدید بیمارستانی دارد

وزير بهداشت در نشست مشترک با شهردار و اعضای شورای شهر مشهد:
وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي، حاشیه نشینی و فرسودگي زير ساخت هاي بهداشتي و درماني را بزرگترين مشکل شهر مشهد عنوان کرد .
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر سیدحسن هاشمي در نشست شوراي شهر مشهد که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد، با اشاره به اين که با وجود تغييرات جمعيتي و گسترش شهر، مهاجرت پذیری و توسعه حاشیه نشینی، زير ساخت‌هاي بهداشتي و درماني شهر مشهد همانند 35 سال گذشته است، خاطر نشان کرد: با توجه به سرانه جمعيت مشهد، در حال حاضر بیش از 2 هزار تخت بيمارستاني جديد در اين شهر مورد نياز است .
وي با اشاره به اين که در کل کشور با مشکل فرسودگي زير ساخت هاي بهداشتي و درماني مواجه هستيم، عنوان کرد: رفع مشکلات اين حوزه تنها با همکاري تمامي سازمان ها از جمله شهرداري و شوراي شهر و در مشهد به طور ويژه با مساعدت آستان قدس رضوي قابل حل است.
وي با اشاره به اين که بر اساس نتايج سر شماري بيش از يک ميليون و 300 هزار نفر در حاشيه شهر مشهد ساکن هستند، افزود: رفع مشکلات بهداشتي درماني و توسعه خدمات، مهمترين اقدامي است که بايد در اين مناطق اجرايي شود .
وزير بهداشت خاطر نشان کرد: در سال جاري با توجه به اجراي برنامه طرح تحول نظام سلامت هيچ طرح توسعه اي در حوزه بهداشت و درمان به جهت مشکلات اقتصادی و کمبودهای اعتباری و محدودیت های منابع دولت، نه تنها در مشهد بلکه در کل کشور قابل اجرا نيست.
دکتر هاشمي با اشاره به وجود دو بيمارستان قائم (عج) و امام رضا (ع) در يکي از مناطق پر تراکم مشهد که در فاصله بسیار کمی هم از یکدیگر قرار دارند، اظهار داشت: با توجه به قدمت بيش از 45 سال بيمارستان قائم (عج) و تمرکز بيشتر خدمات بهداشتي درماني در اين منطقه لزومي به ادامه ارائه خدمت به اين شکل نيست و مي توان اين مرکز را جا به جا کرد.
وزير بهداشت اظهار داشت: در کنار جا به جايي اين بيمارستان مي توان علاوه بر ايجاد تخت هاي بيمارستاني جديد خدمات بهداشتي و درماني را به شکل گسترده تري ارائه داد .
دکتر هاشمي با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات بهداشتي و درماني گفت: با دل و جان آماده حمايت از طرح‌هاي اجرايي در مشهد هستيم.
بنابر این گزارش شهردار و اعضای شورای شهر مشهد نیز در این جلسه آمادگی کامل خود را برای عملیاتی کردن پیشنهاد وزیر بهداشت در حمایت از طرح های ارتقاء دهنده خدمات بهداشتی درمانی اعلام کردند.
همچنین در اين جلسه ايجاد کار گروه جابجايي بيمارستان قائم (عج) با حضور نمايندگاني از وزارت بهداشت و شهرداري به تصويب رسيد و مقرر شد ظرف یک ماه آینده نتایج تصمیمات این کارگروه به وزارت بهداشت اعلام شود.

وبدا - يکشنبه ١٦ شهريور ١٣٩٣ 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان