بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 31 فروردين 1403

مقاله ها

آخرین اخبار مربوط به تماس های تلفنی سامانه 1690 اعلام شد - ثبت 500 شکایت تعرفه ای

رییس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ؛
دکتر علی اصغر پیوندی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ گفت: با آغاز به کار رسمی سامانه پاسخگویی 1690 از 17 آبان ماه در روزهای اول با تعداد زیادی تماس های تلفنی مواجه بودیم که خیلی از این تماس ها غیرواقعی بوده و مربوط به مواردی غیر از تعرفه کتاب سلامت و یا به منظور چک کردن این سامانه بوده است.
وی تعداد تماس های تلفنی با سامانه 1690 را در روزهای اول راه اندازی این سامانه 35 هزار تماس ذکر کرد و گفت: خوشبختانه طی روزهای بعد تعداد تماس ها منطقی تر شده و در حال حاضر 500 شکایت تعرفه ای در این سامانه ثبت شده است.
دکتر پیوندی افزود: حدود 60 تا 65 درصد شکایات واصله مربوط به استان تهران و بقیه مربوط به دیگر استان های کشور بوده است.
وی گفت: این شکایت ها در حال طی کردن پروسه کارشناسی است و طی فرصت 10 روزه، کارشناسی های لازم برای بررسی و رسیدگی به این شکایات انجام خواهد شد.
رییس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ یادآور شد: صرفنظر از صحت و سقم شکایات افرادی که نامشان به سامانه 1690 اعلام شده است، با تذکرات لازم به خود فرد و دانشگاه مربوطه سعی کردیم فضایی ایجاد نماییم که از بروز تخلفات پیشگیری شود.
وی با تاکید بر این که کتاب تعرفه سلامت به منظور صیانت از حقوق مردم و تکریم جامعه پزشکی قابل دفاع است، خاطرنشان کرد: گله مندی های جامعه پزشکی با اجرایی شدن این کتاب برطرف شده است و امیدواریم تعداد قلیلی از افرادی که می خواهند فراتر از کتاب حرکت کنند، در چارچوب قانون و کتاب تعرفه سلامت حرکت نموده و خودشان را با آن تطبیق دهند.
دکتر پیوندی تصریح کرد: در صورتی که این افراد خارج از چارچوب تعیین شده حرکت نمایند، با برخوردهای پیش بینی شده در قانون مواجه خواهند شد.
وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد: با توجه به فضای مطلوب ایجاد شده خدمات خوبی به مردم ارائه شود و رضایتمندی آنان را فراهم نماید.

وبدا - شنبه ٢٤ آبان ١٣٩٣   

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان