بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

مقاله ها

برخی رسانه ها جامعه پزشکی را به صورت ناجوانمردانه مورد هجمه و نقد قرار می‌ دهند

در مجمع خیرین حامی بیماران محروم و سرطانی امدادگران عاشورا:
اهداء پرچم بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) به وزیر بهداشت -  برخی رسانه ها جامعه پزشکی را به صورت ناجوانمردانه مورد هجمه و نقد قرار می‌ دهند
دکتر هاشمی گفت: متاسفانه گاهی اوقات در رسانه‌ها، جامعه پزشکی به صورت ناجوانمردانه مورد هجمه و نقد قرار می‌گیرند که مردم را نسبت این گروه بدبین می کند.
دکتر سید حسن هاشمی درسیزدهمین مجمع خیرین حامی بیماران محروم و سرطانی که در سالن همایش  شهدای انقلاب اسلامی – سرچشمه برگزار شد، با تاکید بر اینکه، همیشه برای کارهای خیر در تمامی زمینه‌ها به خصوص بهداشت و درمان باید پیش قدم شد، گفت: این کار بسیار ارزشمند است و باید از خیرین قدردانی کرد.
دکتر هاشمی در ادامه گفت: جهت‌گیری دولت عمدتا متوجه کاهش هزینه‌ها و ارتقای سطح خدمت و کیفیت بهداشت بوده است به همین ترتیب کاستی و اشکالاتی در این زمینه وجود دارد که با تلاش وزارت بهداشت و پزشکان ما این موضوع حل می‌شود.
 وی  تصریح کرد: اکنون پزشکان ما به عنوان گنجینه‌ای فراتر از آن چه که دیده می‌شوند حضور دارند و جمعیت کثیری از آنان در کار خیر هستند و به سالم‌سازی جامعه کمک شایانی می کنند.
 وزیر بهداشت، گفت: متاسفانه در رسانه‌ها گاهی اوقات به صورت ناجوانمردانه جامعه پزشکی مورد هجمه و نقد قرار می‌گیرند که در چند هفته اخیر به دلیل بررسی بودجه در مجلس حاشیه‌هایی ایجاد شد که به بدبین کردن بخشی از جامعه در رابطه با تعیین تعرفه‌ها و نظارت بر آنان پرداخته شد زیرا با اجرایی شدن  این قانون منافع یک عده به خطر می‌افتد و تمام اخبار حاکی از همراهی مردم، مسئولان و پزشکان از قوانین بهداشت و درمان است.  
دکترهاشمی خاطرنشان کرد: همیشه برای کارهای خیر در تمامی زمینه‌ها به خصوص بهداشت و درمان باید پیش قدم شد و با توجه به ان که مرز ظریفی بین تبلیغ و ریا وجود دارد باید الگوهای این مسیر مشخص شود و از متولیان امور خیریه تقدیر و تشکر صورت گیرد زیرا این روند بسیار ارزشمند است.
وی اظهار داشت: ما بدهکار مردم هستیم زیرا تمامی جهت‌گیری‌های ما باید به سمت ارتقا خدمات بهداشتی و رفاهی مردم شود و مردم باید از جیب خود کمتر در این باره هزینه کنند اما در گذشته شاهد آن بودیم که رقم 7هزار تا 10 هزار میلیارد تومان مردم از جیب خود هزینه می‌کردند و دولت به دلیل نداشتن بودجه مبلغ کمی را در این حوزه اختصاص می‌داد از همین رو متاسفانه شاهد یک رابطه مالی بین پزشک و بیمار بودیم که اکنون به دنبال اجرایی کردن کتاب تعرفه سلامت برای حذف این نوع رابطه‌ها اقدام کردیم.
وزیر بهداشت، اعلام کرد: ما تمامی تلاش خود را به کار می بندیم و در راه ارتقای سلامت مردم قدم برمی‌داریم زیرا تمامی این اقدامات در حوزه سلامت مورد تاکید مقام معظم رهبری است.  
وزیر بهداشت ادامه داد: در بسته بیماری‌های صعب‌العلاج اعتبارت بیشتری را در نظر گرفته‌ایم و دلیل تاخیر اجرایی شدن این طرح آن بوده است که حق به حق‌دار برسد و خدا را شاکریم مردم در سراسر کشور رضایتمندی از اقدامات ما در حوزه بهداشت و درمان دارند.  
هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: آیت الله وحید خراسانی به ما پیشنهاد داده است که همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پزشکانی که علاقمندند به صورت رایگان به بیماران خدمت‌رسانی کنند که مطمئن هستیم جامعه پزشکی از این برنامه استقبال خواهد کرد.
گفتنی است، در این مراسم سردار رحیم صفوی مشاور فرمانده معظم کل قوا و رئیس هیئت امنای موسسه خیریه امدادگران عاشورا، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، نصراله فتحیان رئیس هیئت مدیره امدادگران عاشورا ، دکتر زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور  حضور داشتند و در پایان این مراسم از خیرین نمونه تقدیر و تشکر به عمل آمد و در فضای معنوی پرچم بارگاه ملکوتی امام حسین (ع)  از سوی سردار رحیم صفوی به دکتر هاشمی اهدا شد.


وبدا - شنبه ١٥ آذر ١٣٩٣   
 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان