بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : شنبه, 01 ارديبهشت 1403

مقاله ها

تعیین تعرفه خدمات درمان اعتیاددر بخش دولتی

سلامت نیوز : پوشش بیمه ای درمان اعتیاد در سال 1393 صرفاً جهت مراکزmmt و مراکز سرپایی و بستری درمان اعتیاد در بخش دولتی خواهد بود و تعرفه هتلینگ مراکز اقامتی میان مدت وtc مشمول تعهد بیمه پایه نمی باشد.

با تصویب هیئت وزیران تعرفه خدمات درمان اعتیاددر بخش دولتی در سال 1393تعیین شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، هیئت وزیران در جلسه 02-06-1393 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و تأیید شورای عالی بیمه سلامت کشور و به استناد بند (هـ) ماده 38 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران –مصوب 1389 - تصویب کرد:

تعرفه های خدمات درمان اعتیاد در بخش دولتی جهت مراکز سرپایی و تعرفه هتلینگ مراکز اقامتی(TC) سال 1393 به شرح جداول پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین می شود.

تبصره 1- جهت اجرای تعرفه های فوق، دستورالعمل¬های موجود در مراکز تشخیصی درمانی ارایه کننده خدمات که دارای مجوز از سازمان بهزیستی کشور و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشند، ملاک عمل خواهند بود.

تبصره 2- پوشش بیمه ای درمان اعتیاد در سال 1393 در قالب ضوابط پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است صرفاً جهت مراکزMMT و مراکز سرپایی و بستری درمان اعتیاد در بخش دولتی خواهد بود.

تبصره 3- تعرفه هتلینگ مراکز اقامتی میان مدت وTC مشمول تعهد بیمه پایه نمی باشد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در تاریخ 11/9/1393 این مصوبه را برای اجرا به وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ابلاغ کرد.

سلامت نیوز –19/9/1393 –۱۲:۲۰- کد خبر: 130711

 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان