بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

مقاله ها

برای اولین بار بیمه نامه مسئولیت مدنی جامع حرفه ای پزشکان طراحی شد

مدیر عامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی گفت:برای اولین بار در سطح کشور و با توجه به نیازهای ضروری جامعه فرهیخته پزشکی بیمه نامه مسئولیت مدنی جامع حرفه ای پزشکان با نام طرح بیمه ای حکیم طراحی گردید.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و به نقل از صندوق تعاون و رفاه  ، دکتر محسن مصلحی مدیرعامل صندوق اعلام کرد پیرو قرارداد منعقده با شرکت سهامی بیمه ایران و انتخاب شرکت خدمات بیمه ای امید مشاور بعنوان مجری قرارداد،  برای اولین بار در سطح کشور و با توجه به نیازهای ضروری جامعه فرهیخته پزشکی بیمه نامه مسئولیت مدنی جامع حرفه ای پزشکان با نام طرح بیمه ایحکیم طراحی گردید. این بیمه نامه شامل دو بخش پوشش اجباری و اختیاری می باشد.

الف) بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان                                                                         

ب)مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان و اشخاص ثالث و مراجعه کنندگان

 

ویژگی های طرح الف و ب

 بیمه گذار در انتخاب ردیف تعهدات مختار میباشد:

3,000,000,000 ریال و 5,000,000,000 ریال و 7,000,000,000 ریال

تعهد بیمه گر ظرف سه سال آینده به میزان 20% مازاد بر تعهدات انتخابی می باشد.

پرداخت هرگونه خسارت بدون رای دادگاه .

تعهدات هزینه پزشکی برای هر نفر از کارکنان و اشخاص ثالث در هر حادثه پنجاه میلیون ریال و در طول مدت بیمه نامه   یکصد میلیون ریال می باشد  .

پرداخت هزینه پزشکی زیاندیده بدون کسر فرانشیز و تا مبلغ صورتحساب قانونی طبق رایمراجع ذیصلاح.

مهلت ادعای خسارت بدون محدودیت زمانی در صورت خرید بدون انقطاع هر ساله بیمه نامه.

خسارت وارده ناشی از انجام عملیات خارج از تخصص حرفه ای بیمه گزار در مواقع فورس ماژور و اورژانسی بشرط تأیید آن توسط سازمان نظام پزشکی تحت پوشش بیمه نامه می باشد.

محدوده پوشش بیمه نامه در بند الف داخل مرز جمهوری اسلامی ایران و در تمام اوقات شبانه روز و مدت اعزام رسمی بیمه گزار به مراسم عبادی حج و عتبات عالیات و در بند ب در محدوده مکانی ذکر شده در بیمه نامه مسئولیت بیمه گزار می باشد

حق بیمه در محل های عملیات حرفه ای بیمه گزار مانند بیمارستان، مطب ، منزل و ......... یکسان می باشد.

 صدمات بدنی (فوت و نقص عضو یا هزینه های پزشکی) مستقیم و غیر مستقیم ناشی از حوادث حین کار به دلیل قصور، اشتباه و یا اهمال غیرعمدی توسط کارکنان بیمه گزار در محدوده زمانی و مکانی بیمه نامه در تعهد بیمه گر می باشد.

خسارتهای وارده به انواع تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده در مطب / مراکز تشخیصی درمانی با نرخ و شرایط استثنایی تحت پوشش می باشد

خطرات تحت پوشش در این بیمه نامه عبارتند از :

سیل ، آب گرفتگی ، امواج دریا ، صاعقه ، انفجار (فیزیکی یا شیمیایی)، آتش سوزی ،رانش زمین، نشست زمین، لغزش زمین، ریزش کوه یا صخره، اتصال کوتاه ، اتصال برق DC AC ، سقوط ، تصادم، واژگونی ، جابجایی ، نم، رطوبت، ریختن مایعات به داخل دستگاه ، غفلت ، عدم مهارت، سهل انگاری ، دود، دوده، ذرات معلق در هوا ، گرد و خاک ، خسارت های هنگام تمیز کردن یا تعمیر کردن، دمای بالا، بخارات غیر خورنده ، باران، برف ، تگرگ، بهمن ، یخ زدگی، یخ شناور ،خسارت های هنگام باز و بسته کردن ، خرابکاری غیر عمدی ، مواد مصرفی معیوب، اجرای نادرست کار ،سایر حوادث به جزء آنچه صراحتاً در بیمه نامه مستثنی شده است.

ارائه لیست دستگاه های تحت پوشش با ذکر شماره سریال و ارزش روز الزامی می باشد.

پوشش بیمه نامه شامل خسارت ناشی از خطرات مطروحه در موضوع بیمه نامه و خسارت و هزینه ناشی از اقدامات لازم که به منظور جلوگیری از توسعه آن، هزینه ناشی از نقل مکان ضروری، خسارت به مورد بیمه به منظور نجات از خطرات بیمه شده می باشد.

مهلت اعلام خسارت به بیمه گرپس از احراز بروزخسارت توسط بیمه گزار برمبنای نظر کارشناسان مربوطه می‌باشد.

نظر به اینکه بعضاً دستگاهها بصورت امانی و یا قرادادی و حق العمل کاری در اختیار بیمه گزار قراردارد خسارت در وجه بیمه گزار پرداخت می شود.

نظر به نصب و راه اندازی اکثر تجهیزات پزشکی  توسط شرکتها و متخصصین مربوطه هرگونه قصور و خطا واشتباه در این فرایند که سبب وقوع خسارت توسط ایشان شناخته شود. توسط بیمهگر خسارت پرداخت و ازاصل قائم مقامی ( جانشینی) استفاده و از مقصر حادثه دریافت می نماید.

ب)بیمه نامه آتش سوزی:

ارائه 50% تخفیف ویژهدر بیمه نامه آتش سوزی منازل مسکونی اعضا و پرسنل سازمان نظام پزشکی. ارائه حداکثر تخفیف در بیمه نامه آتش سوزی مطب و مراکز تشخیصی درمانی با پوشش خطرات : حریق،انفجار، صاعقه، زلزله، سیل و طغیان آب ، طوفان و گرد باد و تند باد، ترکیدگی لوله آب ، مسئولیت مالی همسایگان، سرقت.

بیمه گزار در انتخاب ردیف تعهدات مختار می باشد.

500,000,000 ریال و 1,000,000,000 ریال و 2,000,000,000 ریال

ارائه لیست اثاثیه تحت پوشش سرقت با ذکر شماره سریال و ارزش روز الزامی می باشد.

  ج) بیمه عمر و حادثه

حادثه موضوع این بیمه عبارت است از هر واقعه ناگهانی ناشی از یک عامل خارجی که بدون قصد و اراده بیمه شده بروز کرده و منجر به جرح ، نقص عضو، از کار افتادگی و یا فوت بیمه شده گردد.

بیمه حوادث فوت و نقص عضو دائم (کلی و جزئی در اثر حادثه 200,000,000 ریال  .

بیمه عمر (فوت به هر علت) 200,000,000 ریال.

پوشش در تمام اوقات شبانه روز وداخل وخارج ازمرزهای جمهوری اسلامی ایران درکلیه امور زندگی  است.

نظر به اینکه جان انسان قابل تقویم (ارزشگذاری) به پول نمی باشد در صورت تعلق دیه و یا دیات از منابع دیگر به غیر از این قراداد به بیمه شده و یا وراث ایشان تعهدات این قرارداد بدون اولویت بندی و مضافا عیناً اجرا گردد.

حوادث رانندگی بیمه شده تحت پوشش خواهد بود.

ملاک تعیین میزان نقص عضو  و از کار افتادگی جزئی و کلی (دائم)، پزشکی قانونی، کارشناسان رسمی دادگستری در رشته مربوطه، سایر مراجع ذیصلاح قانونی می باشد.

تعهدات این قرارداد علاوه بر تعهدات سایر بیمه نامه های عمر و حادثه میباشد.

د)بیمه شخص ثالثبا ارائه تخفیف ویژه 15%علاوه بر تخفیف عدم خسارت

و) بیمه بدنهبا ارائه تخفیف ویژه 35%علاوه بر تخفیف عدم خسارت

در ضمن اعضاء محترم جامعه پزشکی می توانند جهت خرید بیمه نامه های فوق با رابطین  بیمه ای آن سازمان و یا  همکاران شرکت خدمات بیمه ای امید مشاور طبق لیست ذیل تماس حاصل فرمایند.

استانهای زیر مجموعه :گیلان ، مازندران، همدان، لرستان ، کهکلویه و بویر احمد ، هرمزگان ، گلستان ، کرمانشاه، مرکزی

استانهای زیر مجموعه :آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی، اصفهان ، البرز ، ایلام، بوشهر، اردبیل، خراسان جنوبی، خراسان شمالی ، رضوی ، چهارمحال و بختیاری

09109793833

 استانهای زیر مجموعه :خوزستان ، زنجان،سمنان، سیستان وبلوچستان، فارس ، قزوین، قم، کردستان، کرمان، یزد

استان زیر مجموعه : تهران

همچنین وی اعلام نمود اعضاء محترم جامعه پزشکی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت های ذیل الذکر مراجعه فرمایند:

1)     سازمان نظام پزشکی ج.ا.ا         (www.irimc.org)

2)     صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی      (www.irimcs.ir)         

3)     شرکت خدمات بیمه ای امید مشاور      (www.omidmoshaver.com)      

 

سایت سازمان کل نظام پزشکی -یکشنبه ۰۳اسفند ۱۳۹۳

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان