بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

مقاله ها

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت : هیچ گونه افزایش تعرفه ای برای خدمات پزشکی نداشته ایم

مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: هیچ گونه افزایش تعرفه ای در بخش دولتی و خصوصی در سال جدید نداشته ایم و این افزایش باید با در هیأت وزیران به تصویب برسد و از طریق وزارت بهداشت ابلاغ شود.

دکتر محمد حسین میردهقان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ ضمن تکذیب افزایش تعرفه ها افزود: هرگونه افزایش تعرفه منوط به مصوبه هیأت وزیران است و هیچ فرد یا سازمانی مجاز به افزایش تعرفه ها نیست و این اقدام نوعی تخلف است و از نظر قانونی تنها وزارت بهداشت باید مصوبه هیأت وزیران را ابلاغ کند تا این افزایش صورت گیرد.

وی گفت: در بخش دولتی و خصوصی هیچ افزایش تعرفه ای نداشته ایم و اگر هم اتفاق افتاده باشد بر خلاف مقررات است و هیچ مرکز درمانی حق چنین کاری را ندارد. چون هیأت وزیران هنوز آن را تصویب و ابلاغ نکرده است.

وی همچنین زمان تصویب و ابلاغ افزایش تعرفه پزشکی را تا پایان فروردین ماه تخمین زد و گفت: افزایش تعرفه ها برای پرونده های بیمه ها و مطالبات آنها از اول فروردین ماه سال جاری محاسبه خواهد شد.

پیش تر دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرده بود: پیشنهاد افزایش حدود ۱۵‌‌درصدی تعرفه‌های پزشکی برای سال ۹۴، اواخر سال گذشته از شورای عالی بیمه به هیأت دولت ارسال شد اما هنوز این تعرفه‌ها در دولت بررسی و تصویب نشده است و در مورد تعرفه‌هاي پزشكي سال‌۹۴ مصوبه‌اي در دولت نداريم و قرار است در جلسه هيأت دولت پيشنهاد افزايش تعرفه‌هاي پزشكي كه در حدود تورم پيشنهاد شده، بررسي و تصويب شود.

 

وبدا - چهارشنبه ١٩ فروردين ١٣٩٤ - ١٠:٠٢ / شماره خبر: ١٢٣٨٤٨

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان