بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

مقاله ها

قتل پزشك اردبيلي به دليل مسائل پزشكي و درماني نبوده است

مشاور وزير و مديركل دفتر بازرسي و ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات كه از طرف وزارت بهداشت براي بررسي موضوع فوت پزشك اردبيلي عازم اين شهر شده بود، نتايج بررسي‌هاي تيم بازرسي وزارت بهداشت درخصوص اين حادثه را اعلام كرد. 

به گزارش وب‌دا، دكتر سيدسجاد رضوي درخصوص فوت دكتر اصغر پيرزاده، متخصص داخلي و فوق تخصص خون و سرطان در اردبيل اظهار داشت: در همان ساعات اوليه وقوع حادثه، بررسي‌ها از سوي مقامات قضايي آغاز شد.

وي با بيان اين كه فردي كه دكتر پيرزاده را به قتل رسانده‌است، جوان حدود 22 ساله و دانشجوي رشته زبان دانشگاه آزاد اسلامي است، گفت: بررسي‌هاي صورت گرفته از طريق دانشگاه علوم پزشكي‌، كلينيك‌ها و تمام مراكزي كه مرحوم دكتر پيرزاده با آنها همكاري داشت، نشان داد كه نه خود قاتل و نه هيچيك از بستگان اين فرد، بيمار اين پزشك نبوده و موضوع اين حادثه به هيچ عنوان به دليل مسائل پزشكي و درماني نبوده است.

دكتر رضوي با بيان اين كه محل حادثه نيز در منزلي شخصي اتفاق افتاده است، گفت: پس از تماس تلفني با 115 در مورد اين حادثه بلافاصله آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام مي‌شود و وی را به بيمارستان منتقل مي‌كنند.

دكتر رضوي، با بيان اين كه مرحوم دكتر اصغر پيرزاده تنها پزشك فوق تخصص خون و سرطان اردبيل و از پزشكان خوشنام اين شهر بوده است، گفت: او رابطه بسيار خوبي با بيماران خود داشته است و یکی از بستگان نزدیک اين پزشك نیز از نیروهای خدوم  دانشگاه است  و در ايجاد و راه‌اندازي بخش خون اين استان نقش فعال و تاثيرگذاري داشته‌اند.

مشاور وزير و مديركل دفتر بازرسي و ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت بهداشت ضمن تسليت به جامعه پزشكي، خانواده اين پزشك و مردم استان اردبيل اظهار داشت: اصولاً مردم اردبيل پزشك دوست هستند و برای پزشكان احترام زيادي قائل هستند و در مراسم تشييع پیکر اين پزشك نيز حضور گسترده داشتند.

وي يادآور شد: فقدان اين پزشك متعهد ضايعه‌اي براي جامعه پزشكي، دانشگاه علوم پزشكي و مردم اردبيل است.

دكتر رضوي با تاكيد بر اين كه قوه قضاييه به طور جدي اين قضيه را پي‌گيري مي‌نمايد گفت: متاسفانه شايعات فراواني درخصوص اين حادثه و انگيزه‌هاي اين قتل در فضاهاي مجازي منتشر شده است كه فقط از روي حدس و گمان بوده است و اين گونه شايعات به هيچ عنوان صحت ندارد.

مشاور وزير و مديركل دفتر بازرسي و ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت بهداشت تأكيد كرد: دامن زدن به اين گونه شايعات كوچكترين كمكي در اين مورد نمي‌كند و فقط در بررسي پرونده حاشيه ايجاد مي‌كند و باعث مخدوش شدن رابطه پزشك و بيمار در جامعه مي‌شود.

وي تصريح كرد: از عموم هم‌وطنان و رسانه‌ها درخواست داريم كه اجازه دهند پرونده اين موضوع روال قانوني و قضايي خود را طي كند.

دكتر رضوي با بيان اين كه شخص وزير بهداشت نيز دستور پي‌گيري موضوع را صادر كرده‌اند، گفت:  وظيفه داريم اين موضوع را بدون اغماض پي‌گيري كنيم و به محض روشن شدن ابعاد بیشتر اين موضوع، نتيجه را به هم‌وطنان اعلام خواهيم كرد.

 

     شنبه ٣ مرداد ١٣٩٤ - ١٦:٥١ / شماره خبر: ١٢٩٣٤٧

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان