بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

مقاله ها

فرصت یک هفته ای به بیمه ها برای پرداخت یک هزار میلیارد تومان از معوقات وزارت بهداشت

دکتر آقاجانی با اشاره به جلسه روز گذشته در دفتر معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد

معاون درمان وزیر بهداشت با اعلام خبر لزوم پرداخت یک هزار میلیارد تومان از معوقات بیمارستان های وزارت بهداشت از سوی سازمان های بیمه گر پایه، تامین اجتماعی و بیمه سلامت ظرف یک هفته گفت: مقرر شد طرح جامعی با همکاری بانک مرکزی، وزارت بهداشت و تعاون برای تعیین عامل سوم بانکی به منظور پرداخت به موقع مطالبات بیمارستان ها از سازمان های بیمه گر پایه تعیین شود.

 دکتر محمد آقاجانی در گفت و گو با خبرنگار « وب دا» با اشاره به جلسه روز گذشته در دفتر معاون اول رئیس جمهور با موضوع تعیین تکلیف معوقات مالی سازمان های بیمه گر پایه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عنوان کرد: در این جلسه معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران عامل سازمان های بیمه گر پایه در مورد مطالبات معوقه بیمارستان های وزارت بهداشت از سازمان های بیمه گر بحث و تبادل نظر کردند.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد در مدت زمان یک هفته سازمان های بیمه گر پایه، سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت مبلغ یک هزار میلیارد تومان از مطالبات بیمارستان های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را پرداخت کنند.

اسناد مطالبات بیمارستان های وزارت بهداشت از  سازمان های بیمه گر پایه  4 هزار و 400 میلیارد تومان است

معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که اسناد مطالبات بیمارستان های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از  سازمان های بیمه گر پایه  4 هزار و 400 میلیارد تومان است، عنوان کرد: تاخیر در پرداخت این مطالبات مشکلات جدی را برای ارائه خدمات ایجاد کرده است.

دکتر آقاجانی همچنین از توافق نظر در مورد تغییر نحوه پرداخت مطالبات بیمارستان های وزارت بهداشت از سوی سازمان های بیمه گر پایه به پیشنهاد وزارت بهداشت خبر  داد و اظهار کرد: بر این اساس عامل سوم با استفاده از بانک های عامل با کمک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای پرداخت به موقع مطالبات بیمارستان ها از سازمان های بیمه گر پایه تعیین می شود.

وی ادامه داد: بر اساس این تصمیم جامع و مهم مقرر شد با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح جامعی برای این موضوع تهیه شود تا مکانیزم پرداخت تغییر  کند و  از این پس با استفاده از منابع، تسهیلات و سازوکارهای بانکی انجام شود.

دولت در حال بررسی برای تجمیع بیمه ها

دکتر آقاجانی به جریمه دیرکرد در پرداخت مطالبات وزارت بهداشت از سازمان های بیمه گر پایه اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 38 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت؛ تعویق و طولانی شدن خارج از قانون مطالبات وزارت بهداشت از سازمان های بیمه گر شامل جریمه ای معادل نرخ سود اوراق مشارکت می شود اما تا کنون چنین جریمه ای پرداخت نشده است. در جلسه روز گذشته نیز در مورد اصل مطالبات بحث و تبادل نظر شد.

معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به موضوع تجمیع بیمه ها عنوان کرد: این موضوع در جلسه شب گذشته در دفتر معاون اول رئیس جمهور مطرح نشد. اما دولت در حال انجام بررسی های لازم در این مورد است و مقرر است بر اساس گزارشی که به رئیس جمهور و هیئت وزیران ارائه می شود تصمیم گیری های لازم انجام شود.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان