بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

مقاله ها

علی رغم جوسازی علیه جامعه پزشکی، همچنان پزشکان از جایگاه مقدسی در بین مردم برخوردارند

 رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به این که پزشکان ایرانی در کار خود حاذق بوده و در حوزه پزشکی چیزی کم نداریم گفت: جامعه پزشکی بسیار مظلوم واقع شده و تلاشهای خود را در جامعه انعکاس نمی دهد.

 

عبدالرضا عزیزی ،رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که در حوزه پزشکی چیزی کم نداشته و در زمینه توریسم درمانی نیز موفق عمل کرده ایم ؛ بیان کرد: این نشان از حاذق بودن پزشکان ایرانی دارد، لذا باید اطلاع رسانی ها  را قوی تر کرد و پزشکان نیزارتباطشان را با اجتماع بیشتر کرده و خود را محدود به مطب و اتاق عمل و مراکز درمانی نکنند .

وی افزود : با وجود جوسازی ها ی انجام شده علیه جامعه پزشکی، همچنان پزشکان از جایگاه مقدسی در بین مردم برخوردارند و بیماران بسیاری از مسائل محرمانه زندگی خود را با آنها درمیان می گذارند .

وی ادامه داد : جامعه پزشکی بسیار مظلوم واقع شده و شاید خودش مقصر است که مظلومیت و تلاشهای خود را در جامعه انعکاس نمی دهد. حضور در دوران جنگ تحمیلی یکی از افتخارات جامعه پزشکی است که زحمات زیادی را متحمل و همواره در کنار مردم بوده است و اکثریت مردم نیز به این امر واقف هستند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد : شکی نیست که اکثریت جامعه پزشکی جزو خوبان و زحمت کشان جامعه بوده که مورد احترام مردم هستند بنابر این بی انصافی است که یک عده فکر کنند پزشکان تنها به دنبال پول هستند.

عزیزی با اشاره به این که استرس شغل پزشکی بسیار بالا بوده و پزشکان سختی کار خود را دارند، اظهار کرد : افراد از روی عشق و علاقه وارد رشته پزشکی می شوند و طبیعی است که فرد در کنار شغلی که انتخاب می کند درآمدی هم برای امرار معاش داشته باشد اما این که صرفا گفته شود هدف پزشکان درآوردن پول است ، بی انصافی است.

وی خاطرنشان کرد : اگر عده قلیلی  از پزشکان اشتباهی را مرتکب می شوند نباید آن را به کل جامعه پزشکی تعمیم داد.

وی در خصوص هجمه های رسانه ملی علیه پزشکان گفت:  فضاهای مجازی و رسانه ها از جمله سازمان صدا و سیما در موردخطاهای پزشکی و مسائل مبتلا به این قشر خیلی مبالغه می کنند و نمی دانند که اگر اعتماد بین مردم و پزشکان به هر طریقی از بین برود، ضرر نهایی متوجه بیمار خواهد بود.

عزیزی با تاکید بر این که با هر کس باید مانند خودش رفتار کرد، گفت : برخی شبکه های صدا و سیما هیچ گاه خدمات جامعه پزشکی مانند ویزیت واعمال جراحی خیرخواهانه  و ... را پوشش نمی دهد و صرفا به دنبال ساخت برنامه هایی است که وجهه جامعه پزشکی را خراب کند بنابراین پزشکان باید انسجام صنفی داشته و در برنامه های صدا و سیما شرکت نکنند.

وی افزود: گناه  برخی شبکه های صدا و سیما آگاهانه است وصرفا نباید از دیوار مردم بالا رفت و خدشه دار کردن اعتماد بین پزشک و مردم ؛ وارونه جلوه دادن حقایق و غیرمنصفانه برخورد کردن نیزخود گناه بزرگی است .

 عزیزی در خصوص واقعی نبودن تعرفه های پزشکی و بالا بودن هزینه های درمان برای مردم اظهار کرد : هیچ چیز واقعی نیست و شرایط به گونه ای است که نه مردم توان پرداخت ویزیت بالا را دارند و نه پزشکان می توانند با این تعرفه ها امورات مطب و مراکز درمانی خود را بگذرانند اما جامعه پزشکی همواره کنار مردم بوده و با همین شرایط به ارائه خدمات می پردازند.

وی خاطرنشان کرد : برای ایجاد تعادل بین هزینه های خدماتی که در حوزه بهداشت و درمان کشور ارائه می شود، نیازمند پیاده سازی درست طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع هستیم تا از هزینه های اضافی کاسته شده و مردم نیز تحت فشار نباشند.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان