بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

نابودی بخش خصوصی با تاسیس داروخانه های زنجیره ای

طرح داروخانه های زنجیره ای که وزارت بهداشت آن را مطرح نموده و مورد بررسی قرار گرفته در حال پایش است و به نظر می رسد آخرین توان داروخانه های بخش خصوصی را خواهد گرفت

دکتر شهاب الدین جنیدی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به تاسیس کلینیک های ویژه در طرح تحول نظام سلامت گفت : این امر در نهایت مهاجرت اطبا از مراکز خصوصی به سمت کلینیک های تخصصی را بدنبال دارد و ارائه خدمات دارویی از مطبهای پزشکان در سطح شهر به داخل کلینیک ها خواهد رفت و طبیعتا خدمات دارویی و نسخه پیچی همان جا انجام می شود .

 

وی با بیان اینکه در بحث اعطای مجوز داروخانه حضور مطب پزشکان مد نظر قرار می گیرد افزود : سیاستگذاران در نوشتن آئین نامه و ضوابط داروخانه ها سعی بر این داشتند که داروخانه ها در جایی تاسیس شوند که مراکز پزشکی در آنجا وجود دارد و این مهم رخ داده است یعنی داروخانه ها در مکانهایی از کلان شهرها و شهرها تاسیس شدند که امکانات پزشکی وجود داشته است .

 

وی ادامه داد :با مهاجرت متخصصان به داخل کلینیک های تخصصی عملا دو اتفاق رخ خواهد داد یا باید بیماران برای دریافت خدمات دارویی زمان و مسافت زیادی را طی کنندو به سطح شهر بروند که عملا هزینه های اضافی برای آنها خواهد داشت و یا در داخل همان مراکز ارائه خدمات دارویی انجام شود .

وی تاکید کرد : با تاسیس داروخانه های زنجیره ای مخالف هستیم و ایجاد آن منفعتی برای نظام سلامت کشور ندارد و در واقع مانعی برای داروسازان به منظور رسیدن به اشتغال نهایی آنها خواهد بود.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با انتقاد از اینکه با تاسیس داروخانه های زنجیره ای تکلیف داروخانه های سطح شهر وخدمات دارویی غیر تخصصی مثل otc مشخص نیست تصریح کرد : با تاسیس داروخانه های زنجیره ای سایر خدماتی که در رابطه با داروخانه های شهری مد نظر است در آن زمان نادیده گرفته می شود بنابراین مسائل و مشکلات متعددی برای داروخانه ها بوجود خواهد آمد.

جنیدی خاطرنشان کرد :بحث داروخانه های زنجیره ای و ایجاد یک سیستم فرانچایز برای داروخانه هایی که با هم مرتبط هستند با آداب و رسوم و فرهنگ کشور ما جور در نمی آید.

 

سایت سازمان نظام پزشکی کل - یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان