بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

رونمایی از سامانه الکترونیک صدور پروانه ها و مدیریت اطلاعات موسسات

رییس اداره نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت از رونمایی سامانه الکترونیک صدور پروانه ها و مدیریت اطلاعات موسسات به آدرسالکترونیکیparvaneh.behdasht.gov.ir  خبر داد و گفت: این سامانه با هدف تسهیل و تسریع روند صدور پروانه موسسات پزشکی در سطح کشور ایجاد شده است.

دکتر عطیه ربیعی در حاشیه برگزاری همایش دو روزه مدیران و روسای اداره های نظارت بر امور درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور که روز گذشته به کار خود پایان داد و در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار وبدا هدف از برگزاری این همایش را ایجاد یک سیستم یکپارچه و منسجم نظارتی در سطح کشور بیان کرد و گفت: می خواهیم تا جایی که امکان دارد شبکه نظارت منسجمی را با اداره نظارت بر درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور تشکیل دهیم تا بتوانند به عنوان بازوهای اجرایی وزارت بهداشت بخش نامه، دستورالعمل و سیاست های معاونت درمان این وزارتخانه را در سطح کشور اجرا کنند.

رییس اداره نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت ضمن اشاره به برگزاری دوره نخست این همایش در خردادماه سال جاری و در شهر شیراز، افزود: ایجاد شبکه نظارت و راهکارهای عملیاتی به منظور پاسخگویی فوری به مشکلات و چالش های نظارتی از جمله اقدامات موثر این دوره از همایش بوده است.

دکتر ربیعی با بیان این که در حال حاضر تیم رسیدگی فوری به شکایات و چالش های نظارتی در سطح وزارتی ایجاد شده است، افزود: ایجاد برنامه آنکالی 24 ساعته دفتر نظارت و اعتبار بخشی از دیگر اقدامات صورت گرفته است که کلیه مسائل گزارش شده از سوی مدیران در سطح کشور از این طریق مورد پیگیری فوری قرار می گیرد.

وی افزود: گزارش های رسیده از شبکه های خبری، اجتماعی، سطح دانشگاه های علوم پزشکی، کارکنان و مراکز درمانی می باشد و دفتر نظارت و اعتبار بخشی پاسخگوی شکایات حضوری هم می باشد.

رییس اداره نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت در ادامه، با اشاره به وجود تعداد زیادی آیین نامه در خصوص نظارت بر امور درمان گفت: آیین نامه لیست اعمال جراحی مجاز مراکز جراحی محدود به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است و همچنین آیین نامه مراکز جراحی محدود، آخرین مراحل ابلاغ خود را می گذراند.

به گفته دکتر ربیعی، آیین نامه سلامتکده طب سنتی و طب مکمل در دستورکار بوده و مراحل نهایی را می گذراند.

وی همچنین از رونمایی سامانه الکترونیک صدور پروانه ها و مدیریت اطلاعات موسسات به آدرس الکترونیکیparvaneh.behdasht.gov.ir  خبر داد و گفت: این سامانه با هدف تسهیل و تسریع روند صدور پروانه موسسات پزشکی در سطح کشور ایجاد شده است.

دکتر ربیعی افزود: بزودی شاهد این هستیم که موسسات درمانی به صورت یکپارچه برای صدور پروانه از دانشگاه های علوم پزشکی اقدام خواهند کرد.

سایت وزارت بهداشت -  دوشنبه ٢١ دی ١٣٩٤ - ١٢:٠٢ / شماره خبر: ١٣٨٤٢٩

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان