بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

مخالفت انجمن داروسازان با تاسیس داروخانه های طبیعی و سنتی

رییس انجمن داروسازان تهران گفت: ایجاد داروخانه های طبیعی و سنتی نه تنها ظرفیت سازی نیست بلکه مشکلی به سایر مشکلات اضافه می کند که تبعات آن مردم ، جامعه داروسازی و عطاری ها را تهدید می کند .

جلیل سعیدلو رییس انجمن داروسازان تهران در گفت و گو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی اظهار داشت : با توجه به قانون مصوب سال ۱۳۳۴، هر دارو اعم از این که منشاء گیاهی ، حیوانی وشیمیایی داشته باشد باید در داروخانه عرضه شود لذا نیازی به تاسیس داروخانه های طبیعی و سنتی دیده نمی شود.

وی با تاکید بر این که ایجاد این داروخانه ها علاوه بر ضرر اقتصادی موجب سردرگمی بیماران برای تهیه داروهای مورد نیازشان می شود اذعان داشت: این که بیمار نداند برای درمان و تهیه دارو به کدام مرکز مراجعه کند نه تنها در جهت منافع مردم نیست بلکه از دید صنفی هم باید گفت که می توان از بالغ بر ۱۲ هزار داروخانه موجود با ظرفیتهای بلااستفاده درجهت ارائه داروهای گیاهی کمک گرفت.

وی تصریح کرد: از نظر اقتصادی نیز جای سوال دارد که چگونه این داروخانه ها می خواهند با ارائه ۶۰۰ یا ۷۰۰ قلم داروی گیاهی گردش اقتصادی داشته باشند و به سایر داروخانه های موجودنیز لطمه نزنند؟!

وی خاطرنشان کرد : ایجاد داروخانه های طبیعی و سنتی نه تنها ظرفیت سازی نیست بلکه مشکلی به سایر مشکلات اضافه می کند که تبعات آن مردم ، جامعه داروسازی و عطاری ها را تهدید می کند .

رییس انجمن داروسازان تهران با گلایه از این که در تدوین آیین نامه این داروخانه ها باید از نظرات کارشناسی انجمن های علمی، جامعه داروسازی ، اساتید طب سنتی و دانشکده های داروسازی استفاده می شد، اظهار داشت: ایجاد سیستم موازی که تعریف منطقی و دقیقی ندارد تنها معضلی را به نظام سلامت اضافه می کند و این در حالی است که اگر مسئولان امر اشکالی را در سیستم دارویی موجود مشاهده می کنند به جای موازی کاری در جهت رفع آن اقدام کنند.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان