بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

لازمه برگزاری انتخابات نظام پزشکی به صورت الکترونیک اطلاعات موثق است

رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که اگر کسی سالیان متمادی حق عضویت نداده باشد از سوی ما به عنوان پزشک شناخته نمی شود ؛ گفت : ​باید تدابیری اندیشید که فعالیت پزشکی این اشخاص معلق شود تا عضویتشان در سازمان ​نظام پزشکی ​بررسی و روشن شود.

عباس آقازاده مسرور رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به این که لازمه  برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی به صورت الکترونیک داشتن یک منبع اطلاعاتی موثق  از اعضای این مجموعه است ؛ بیان د اشت :  تا زمانی که وزارت بهداشت به پایگاه اطلاعاتی نظام پزشکی اکتفا نکند نمی تواند انتخابات موفقی را برگزار نماید.

وی با بیان این که دیتابیس نظام پزشکی نیز دچار نواقصی است که باید برطرف شود افزود:  هنوز بسیاری از تخصص ها در منابع اطلاعاتی نظام پزشکی ثبت نشده و پزشک متخصص با عنوان پزشک عمومی در دیتابیس نظام پزشکی شناخته می شود.

وی با اشاره به این که گروه کثیری از جامعه پزشکی عضویتشان در نظام پزشکی مورد سوال است ادامه داد : مطابق ماده 4 قانون  سازمان نظام پزشکی برای فعالیت در حرف پزشکی،عضویت در این سازمان ضروری بوده  و پرداخت حق عضویت شرط الزامی و اجباری است.

آقازاده تاکید کرد : اگر کسی سالیان متمادی حق عضویت نداده باشد از سوی ما به عنوان پزشک شناخته نمی شود و باید تدابیری اندیشید که فعالیت پزشکی این اشخاص معلق شود تا عضویتشان در نظام پزشکی دقیق و روشن شود .

رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با بیان این که عده کثیری  در ستادهای دانشگاهی و وزارت بهداشت فعالیت کرده و خود را ملزم به پرداخت حق عضویت نمی دانند ، تصریح کرد : باید  عضویت همه این افراد در سازمان نظام پزشکی احصاء شود تا بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان این که پزشکان نباید قلدرمآبانه از پرداخت حق عضویت خودداری کنند، اذعان داشت : باید زودتر از زمان انتخابات با وزارت بهداشت مکاتبه کرده و نظر آن ها را به این نکته جلب کنیم که تمام مدیران و روسای خود را ملزم کنند تا نسبت به پرداخت حق عضویت اقدام کنند .

به گفته وی دادن حق رای به پزشکانی که حق عضویت خود را پرداخت نکرده اند ، سبب مخدوش شدن انتخابات می شود و بسیار مذموم است.

وی درخصوص صحت انتخابات الکترونیک اظهار داشت :  انتخابات زمانی معقول و منطقی است که پزشکان و جامعه پزشکی یک شهرستان به گروهی به عنوان هیات مدیره رای دهند که  آن ها را  کاملا بشناسند و خود نیز به عنوان رای دهنده در آن شهر فعالیت پزشکی داشته باشند اما رای دادن به شخص ناشناس از سوی یک شخص ناشناس کار غلطی است .

آقازاده  با بیان این که انتخابات الکترونیک نیازمند سدهای اطلاعاتی است ، ابراز داشت :  نیازمند سازو کاری هستیم تا جامعه پزشکی مشغول به فعالیت در شهرستان ها بتوانند به هیات مدیره همان شهر رای دهند و این گونه نباشد که یک لشکر الکترونیک درست شده و از سراسر کشور مثلا انتخابات نظام پزشکی تهران را هدف بگیرند .

**انجام انتخابات الکترونیک بدون اقدامات متخلفانه

آقازاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در قانون کاندیدا شدن برای افراد محدودیت شهری ندارد و هر کس می تواند از هر شهری کاندیدا شود، خاطرنشان کرد : رای دهندگان باید دقیقا در همان شهری که رای می دهند شاغل باشند و اگر فیلتر نداشته باشیم این امکان وجود دارد که مثلا اشخاص شاغل در شهرهای مختلف به لیستی در تهران رای دهند.

وی همچنین به معلق نمودن پزشکانی که حق عضویت خود را پرداخت نکرده اند اشاره کرد و اذعان داشت : پرداخت حق عضویت برای حضور در انتخابات ضروری است وباید تدابیری اندیشیده شود  تا ظرف یکی دوماه آینده فعالیت کسانی که قلدرمآبانه از زیر بار آن شانه خالی کرده اند معلق شود .

رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد : باید سازوکاری  در نظر گرفته شود تا افراد در یک سد انتخاباتی قرار داده شده و پس از اخذ تاییدیه حق رای برای آنها صادر شود و پس از آن حق رای دادن در جای دیگری را نداشته باشند .

وی ادامه داد : این آیین نامه انتخابات است و باید راهی در پیش گرفته شود که انتخابات بصورت الکترونیک و بدون اقدامات متخلفانه انجام شود.

وی با بیان این که وزارت بهداشت برای برگزاری انتخابات الکترونیک نیازمند اطلاعات دقیقی از اعضای جامعه پزشکی است گفت : این اطلاعات را نظام پزشکی دارد که  باید آن را کامل کرده و نواقص را برطرف کند و  برای اجرای آیین نامه ،رای دهندگان باید کارکردنشان در شهری که رای می دهند توسط نظام پزشکی تایید شود زیرا در غیر اینصورت انتخابات به گونه ای می شود که ارتش سری وزارت بهداشت یا سازمان های بیمه گر یا بخش برگزیده جامعه پزشکی سازمان نظام پزشکی را تسخیر می کنند .

 

سایت نظام پزشکی کل

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان