بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

آغاز مرحله سوم برنامه تحول نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مرحله سوم برنامه تحول نظام سلامت در قالب اجراي بسته نظارت بر تعرفه هاي پزشکي از امروز پانزدهم آبان در استان خراسان رضوي آغاز شد.

مسئول دبيرخانه برنامه تحول نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکي مشهد در گفتگو با وب دا با اشاره به اينکه مسئوليت اصلي نظارت بر حسن اجراي کتاب تعرفه گذاري بر عهده سازمان نظام پزشکي است و دانشگاه علوم پزشکي و سازمانهاي بيمه گر نيز در اين زمينه همکاري خواهند داشت اظهار داشت: در اين مرحله نظارت بر نحوه صحيح کتاب ارزشهاي و جلوگيري از دريافت هر گونه مبلغ غير رسمي در بيمارستانهاي دولتي، خيريه و خصوصي در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر سيد سعيد سعيدي خاطر نشان کرد: همزمان با ساير مناطق کشور، ستاد نظارت بر تعرفه هاي پزشکي در خراسان رضوي تشکيل و ساختارهاي آن برنامه ريزي شده و دبيرخانه آن نيز که مقر آن در نظام پزشکي است با حضور نمايندگاني از دانشگاه علوم پزشکي و سازمانهاي بيمه گر به شکايات دريافتي رسيدگي خواهند کرد.

مسئول دبيرخانه برنامه تحول نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکي مشهد با بيان اينکه سامانه کشوري 1690 فعال و چنانچه بيماران از مبالغ دريافتي در بيمارستانها يا پزشکان شکايت داشته باشند مي توانند با اين سامانه تماس و پس از اعلام مشخصات خود و پزشک و بيمارستان شکايت خود را به ثبت برسانند اظهار داشت: علاوه بر اين تيم هاي نظارتي فوق العاده از سازمان هاي بيمه گر و مديريت نظارت بر درمان دانشگاه تشکيل و بر حسن اجراي کتاب ارزشهاي نسبي در بيمارستانها نظارت خواهند داشت.

دکتر سعيدي با اشاره به تشکيل ستاد مرکزي در کشور به منظور رسيدگي به پرونده هاي تخلفات اظهار داشت: بر اين اساس چنانچه پرونده تخلفات تعرفه هاي پزشکي در استانها، نياز به نظر کشوري داشته باشد به اين ستاد ارسال مي شود.

وي با تاکيد بر اينکه مسئولان فني بيمارستانها نقش مهمي درحسن اجراي کتاب ارزشهاي نسبي خواهند داشت از مسئولان فني بيمارستانهاي خصوصي، خيريه ، دولتي ، دانشگاهي و غير دانشگاهي  خواست، ضمن کسب اطلاعات کافي در خصوص کتاب ارزشهاي نسبي، بر حسن اجراي آن نيز نظارت کافي داشته باشند تا در اين زمينه اجحافي در حق بيماران نشود.

مسئول دبيرخانه برنامه تحول نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکي مشهد با تاکيد بر اينکه تعرفه هاي جديد سال 93 بايد در محل پذيرش، حسابداري و ترخيص بيمارستانها نصب و براي هر گونه وجهي که از بيمار دريافت مي شود رسيد ارائه شود خاطر نشان کرد: دريافت هر گونه وجهي خارج از بيمارستان، اعم از کلينيک، مطب و درمانگاه تخلف محسوب شده و کليه مبالغ دريافتي بايد در صورتحساب بيمار ثبت شود.

دکتر سيد سعيد سعيدي با اشاره به اينکه شهروندان در صورت شکايت در زمينه دريافت مبالغ غير متعارف، مي توانند به دانشگاه علوم پزشکي مشهد، سازمان نظام پزشکي و يا سازمانهاي بيمه گر مر اجعه کنند افزود: به منظور حفظ حرمت پزشکان، کادر پزشکي و بيمارستانها، شکايات دريافتي مورد بررسي قرار خواهد گرفت و پس از اطلاع و رسيدگي مسئول فني بيمارستانها در صورت نياز اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

 

سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ( پنجشنبه ۱۵آبان ۱۳۹۳)

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان