بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رئیس انجمن تغذیه بالینی آسیا شد

مدير گروه تغذيه دانشگاه علوم پزشکي مشهد به عنوان رييس انجمن تغذيه باليني آسياPENSA- (THE PARENTERAL AND ENTERAL NUTRITION SOCLETYASIA)  انتخاب شد.

به گزارش وب دا، در آخرين نشست انجمن تغذيه باليني آسيا که در شهر ناگويا ژاپن برگزار شد، دکتر عبدالرضا نوروزي دانشيار و مدير گروه تغذيه دانشگاه علوم پزشکي مشهد به مدت دو سال به عنوان رييس اين انجمن انتخاب شد.

انجمن تغذيه باليني آسيا(PENSA) از انجمن هاي علمي جوان در دنيا به شمار مي رود که از سال 1997 با برگزاري نشستي در کشور تايلند فعاليت خود را آغاز کرد و در حال حاضر 23  نفر از کشورهاي مختلف آسيايي عضو اين انجمن هستند و دکتر عبدالرضا نوروزي نيز از دو سال پيش از کشور ايران به عضويت اين انجمن درآمده است.

با انتخاب عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد، قرار است مقر علمي انجمن تغذيه باليني آسيا(PENSA) به شهر مشهد انتقال يابد.

مدير گروه تغذيه دانشگاه علوم پزشکي مشهد برگزاري کنگره انجمن تغذيه باليني آسيا در مشهد مقدس را از جمله مزاياي اين انتخاب عنوان کرد و اظهار داشت:‌قرار است که اين کنگره  که بخش زيادي از هزينه هاي آن از سوي انجمن پرداخت مي شود،با هدف بررسي جديدترين مباحث روز دنيا در زمينه تغذيه باليني در مشهد برگزار شود.

دکتر نوروزي فراهم شدن حمايتهاي گسترده علمي از سوي انجمن هاي تغذيه باليني اروپا و آمريکاي شمالي را از ديگر مزاياي اين انتخاب عنوان کرد.

رييس انجمن تغذيه باليني آسيا(PENSA) خاطر نشان کرد: بر اين اساس قرار است دي ماه امسال هياتي از انجمن تغذيه باليني اروپا  براي برگزاري دوره آموزشي(LLL) که يکي از معتبرترين دوره هاي آموزشي تغذيه باليني در دنيا به شمار مي رود به مشهد بيايند.

دکتر نوروزي تصريح کرد: اين دوره آموزشي که براي پزشکان اطفال، متخصصين بيهوشي، کارشناسان تغذيه و ديگر پزشکان کاربرد دارد، هر دو سال يک بار توسط انجمن تغذيه باليني اروپا در کشورهاي آسيايي برگزار مي شود  و تا کنون اين دوره در تايوان و ژاپن برگزار شده است.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با بيان اينکه گروه تغديه اين دانشگاه از شش سال پيش با حضور چهار متخصص تغذيه فعاليت خود را آغاز کرده است خاطر نشان کرد: در اين مدت اين گروه توانسته است با ارائه شيوه هاي نوين براي تغذيه بيماران بستري در بخش هاي مراقبتهاي ويژه گام موثري را در راستاي روند بهبود بيماران بردارد.

دکتر نوروزي افزود: برنامه هاي تغذيه اي که براي بيماران بستري در بخش هاي مراقبتهاي ويژه در دانشگاه علوم پزشکي مشهد تدوين شد از سوي وزارت بهداشت براي اجرا  به تمامي دانشگاههاي کشور ابلاغ  و اجرايي شده است.

پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد -- چهارشنبه 15مرداد ۱۳۹۴ساعت 10:25واحد خبر وب دا

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان