بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : شنبه, 01 ارديبهشت 1403

پیام رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد به مناسبت حلول ماه رمضان

رمضان ماه ضیافت خدا ، ماه قران و ماه نزول قران ، ماه تقوا ، ماه رحمت ، ماه خود سازی ، ماه تحول بنیادین و ...... نام گرفته است . روزه یک دستورالعمل تربیتی آموزشی است و یکی از برنامه های راهبردي اسلام برای مسلمانان و جامعه بشری به شمار می رود. این دستور الهی در واقع مهار غریزه‌های ذاتی انسان است تا او بیاموزد که باید نفس خود را مهار کند و به جای انسان سرکش یا بی اختیار ، به انسانی دارای نفس سلیم و با عزت نفس بالا و قابل کنترل تبدیل شود.

چنین مدیریت و اندیشه بزرگی در تدوین قوانین روزه در ماه رمضان نشان از عمق نگاه اسلام به ساختن جامعه داشته و آشکارا حکایت از پیشینه تمدنی اسلامی است که باعث غرور هر مسلماني و حتی احترام همه انسان های آزاده غیر مسلمان است.

دنیای امروز امنیت واقعی انسان های کره خاکی را تضمین نمی کند. جامعه امروزی ما بیش از هر زمان دیگری تشنه پیاده کردن فرهنگ روزه و روزه داری برای رسیدن به آرامش واقعی فردی در ایجاد صلح، دوستی و آرامش ملت ها است.

          روزه اوج پیشرفت فکر و ترقی اندیشه مسلمانان در آمادگی فردی و اجتماعی است. این فرصت معنوی ارزشمند و توفیق همراه با تغییر کلی در توان و قدرت جسمی وتحول بنیادین در روح و روان آنها تکمیل شده و با تبدیل شدن آنها به انسانی صبور و با گذشت به افزایش اعتماد به نفس آنان کمک می‌کند.

امید آن دارم که خانواده بزرگ جامعه پزشکی استان خراسان رضوی بیش از پیش در این ماه پرفضیلت با تهذیب نفس و خودسازی مضاعف در ارائه خدمات سلامت به هم میهنان عزیز کوشا بوده و در برابر مشکلات و هجمه های فراوان به این قشر فرهیخته ؛ صبر و شکیبایی بیشتری را پیشه کنند .

طاعات و عبادات همگی مورد قبول حضرت حق قرار گیرد .

 

دکتر مصطفی مهرابی بهار

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان