بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 31 فروردين 1403

گفتگو با دکتر امیریان دریافت کننده بالاترین نشان کنگره پرفسور یلدا

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در هفتمین جشنواره پرفسور یلدا موفق به کسب بالاترین نشان این جشنواره شد.

به گزارش وب دا، این عنوان به دکتر سید محمد هادی امیریان استاد گروه بیماری های کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در هفتمین جشنواره بزرگداشت پروفسور علیرضا یلدا و کنگره بین المللی تازه ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی مولکولی، سلولی و بالینی که با همکاری دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشكي تهران و بنياد علمي جهاني دكتر يلدا برگزار شد، اهدا گردید.

دکتر سید محمد هادی امیریان در سال ۱۳۵۷  با رتبه ی استادیاری رشته بیماری های کودکان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود.در آن زمان اعضای هیت علمی شاغل در بخش اطفال بیمارستان امام رضا(ع) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد محدود بودند وتقریبا فوق تخصصی در اکثر رشته ها باستثنای رشته بیماری های قلب وعروق اطفال وجود نداشت و  دکتر امیریان ضمن اموزش دانشجویان،انترن ها،رزید نت های بخش اطفال به درمان وپی گیری بسیاری از بیماران رشته های دیگر کودکان همچون خون،غدد،عفونی و نوزادان مشغول بود و بسیاری از اقدامات  عملی وتشخیصی سایر رشته های تخصصی اطفال راشخصا انجام می داد.

دکتر امیریان در گفتگو با وب دا دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار می دارد، جای بسی خرسندی است که از زمان شروع بکار در بخش اطفال تا کنون سعی کرده ام در اموزش طب اطفال و کسب اطلاعات و مهارت های لازم در این رشته و انتقال انها به دانش اموخته گان رشته اطفال بروز باشم.

از جلوه های قشنگ و ماندگار زندگی علمی خود در سالهای اغازین شروع به کارم  در بخش اطفال، دختر ۴ ساله مبتلا به لوسمی است که با همان روش های درمانی موجود درآن  زمان وی را درمان نمودم و پس از قطع درمان و پی گیری چندین ساله خوشبختانه  بهبود یافت وسال گذ شته  با پسر ۹ساله خود مراجعه نمود و این ماندگاری و حیات با ارزش این انسان که در حال حاضر نقاش و طراح بر جسته تابلو های فرش دستباف است با هیچ معیاری قابل سنجش نیست.

از جلوه های ماندگار دیگر تشخیص بیماری کاوازاکی در یک پسر ۵ساله برای اولین بار درمشهد در سال ۱۳۶۸بود که خوشبختانه با شروع درمان اختصاصی بهبود یافت وسالیان درازی است که در خارج از کشور در سلامت کامل بسر می برد.

دکتر امیریان در ادامه می گوید، بنظر من آموختن و آموزش پزشکی هر گز پایانی ندارد بخصوص برای ما پزشکان اطفال که با توجه به رابطه عا طفی با صبر و متانت و بردباری و عزت نفس در حفظ سلامت کودکان در محیط خانواده و داشتن فرزندی سالم از هیچ کوششی دریغ نداریم.

این استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه سراسر زندگی حرفه ای ام همراه با عشق و تلاش و ایمان به خدا بوده است اظهار می دارد: در سال ۱۳۶۵ به مقام دانشیاری و در سال ۱۳۷۵ به رتبه استادی ارتقاء یافتم و تا پایان سال ۱۳۹۳خالصانه و عاشقانه در کسوت معلمی در بخش اطفال بیمارستان امام رضا (ع) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد به آموزش دانشجویان و رزیدنت ها مشغول بودم. درسال ۱۳۹۳پس از۳۷سال خدمت به افتخاربازنشستگی نایل گردیدم

دکتر امیریان ادامه می دهد، درحال حاضر با توجه به علاقه شخصی ودعوت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همکاری خوددر آموزش وتدریس دانشجویان ورزیدنتهای گروه اطفال ادامه میدهم.

استاد راهنمای حد اقل ۴۰پایان نامه تخصصی وعمومی در رشته اطفال وچاپ بیش از  ۵۰مقاله در مجلات معتبر داخلی, وخارجی و ارایه حدود ۴۰-۵۰ مقاله و ایراد سخنرانی در کنگرهای بین المللی داخل کشور در دانشگاه های مختلف گوشه ای از فعالیت های علمی دکتر امیریان به شمار می رود.

پزشک نمونه  نظام پزشکی خراسان رضوی،پزشک نمونه دانشگاه علوم پزشکی مشهد،پز شک نمونه  کشوری  و پز شک نمونه  انجمن کودکان ایران ،افتخارات این استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در طي ۳۷ سال خدمات اموزشی است.

دکتر امیریان در پایان اظهار می دارد: با ارج نهادن به توفیقات کسب شده،بیشترین افتخار را نقش فعال خود در آموزش و پرورش پزشکانی میدانم که چه در دانشگاه مشهد وچه در امورآموزشی ودرمانی شهرستانهای استان پهناورخراسان و چه در سایر شهرهای ایران مشغول اموزش پزشکی در لباس اساتید جوان ویا فعال در امور درمان کودکان این مرزوبوم هستند.

افتخار میکنم به عزیزانی که ۳۷ سال قبل به عنوان کودکی بیمار به من مراجعه کرده واکنون با کودکانشان در مراجعه وارتباط با من هستند.خدمت به سلامتی ودرمان فرزندان این مرزوبوم برای هر پزشکی از عمده ترین افتخارات محسوب میشود.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان