بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : سه شنبه, 28 فروردين 1403

هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی ۳۰ تیر ماه امسال در مشهد برگزارمی شود

هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی با شرکت شش گروه پزشکی شرکت کننده در انتخابات نظام پزشکی مشهد شامل پزشکان،دندانپزشکان، داروسازان، دکتری علوم آزمایشگاهی، ماماها و کارشناسان پروانه دار گروههای پزشکی مانند بینایی سنجی ۳۰ تیرماه در مشهد برگزار می شود.
به گزارش وب دا، دکتر سعید سعیدی افزود: گروه پرستاری در انتخابات نظام پزشکی به دلیل اینکه به صورت مستقل انتخابات داشته، شرکت ندارد.
وی با بیان اینکه ۱۰هزار نفر واجد شرایط از شش گروه پزشکی عضو نظام پزشکی مشهد در هفتمین دوره انتخابات این نهاد شرکت می کنند، گفت: در ششمین دوره از انتخابات نظام پزشکی مشهد سال ۱۳۹۱ به میزان ۷۲ درصد اعضای نظام پزشکی در قالب گروههای ششگانه شرکت کردند.
او گفت: ثبت نام از نامزدهای هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی مشهد که هر چهار سال یکبار برگزار می شود از چهاردهم خرداد جاری در محل ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واقع در شهرک دانش و سلامت آغاز  شده است.

وی افزود: حوزه انتخابیه سازمان نظام پزشکی مشهد شامل پنج شهرستان مشهد، کاشمر، قوچان، درگز، تایباد و خواف است. حوزه انتخابیه انتخابات نظام پزشکی در شهرستانهایی تشکیل می شود که بیش از ۱۰۰ عضو دارند. در غیر اینصورت انتخابات شهرستانهای کوچک با نزدیکترین شهرستان که تعداد اعضای لازم را داشته برپا می شود.
دبیر هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی شهرستان مشهد تعداد اعضای هیات مدیره این نظام پزشکی را ۱۷ نفر شامل ۱۰ پزشک، دو دندانپزشک، دو داروساز، یک متخصص علوم آزمایشگاهی، یک ماما و یک کارشناس پروانه دار گروه پزشکی اعلام و بیان کرد: در شهرستانهای دیگر تعداد اعضای هیات مدیره نظام پزشکی ۱۱ نفر شامل شش پزشک و بقیه اعضا هستند.
وی گفت: حفظ و صیانت از شئون پزشک و حمایت از اعضا، حفظ و صیانت از حقوق بیماران، نظرات مشورتی به مجلس شورای اسلامی و دولت در تنظیم طرحها و لوایح و تامین امور رفاهی اعضا از وظایف سازمان نظام پزشکی است.

مخاطبان برای دریافت تصاویر این گزارش به اینجا و اینجا مراجعه کنند.

 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان