بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

افزایش سهم 80 درصدی جراحان درشهرهای فاقد بیمارستان خصوصی

 افزایش سهم 80 درصدی جراحان درشهرهای فاقد بیمارستان خصوصی- حق بستری مادران باردار برای ماماهای دارای دفترکار

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به جلسات پزشک خانواده و طرح تحول سلامت که با حضور وزیر بهداشت، رئیس کل سازمان، قائم مقام و معاون درمان وزارت بهداشت و 20 نفر از نمایندگان مجمع عمومی سازمان برگزار شد، گفت: یکی از مصوبات این جلسه،‌ افزایش ضریب بهره وری جراحان رشته های گوناگون، در شهرهایی از کشور که به لحاظ جغرافیایی در تقسیمات وزارت کشور، منطقه محروم به حساب نمی آیند، ولی فاقد بیمارستان خصوصی برای فعالیت جراحان هستند، است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر عباس آقازاده با اشاره به تاکید وزیر بهداشت در خصوص افزایش سهم 80 درصدی جراحان در شهرهای  فاقد بیمارستان خصوصی، تصریح کرد : همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مربوطه این اختیار را دارد که تا 100% این بهره وری را افزایش دهد.

 وی در خصوص نقش و جایگاه پزشکان عمومی در نظام سلامت، ابراز داشت: مقرر شد کمیته مشترکی متشکل از نماینده وزارت بهداشت(قائم مقام وزیر)، نماینده سازمان نظام پزشکی (رئیس مجمع عمومی) و نماینده انجمن پزشکان عمومی (به انتخاب رییس انجمن پزشکان عمومی) تشکیل شود و مباحث کارشناسی انجام شده در سه سازمان یاد شده، بررسی و نتیجه کارشناسی اعلام شود.

وی با ابراز خرسندی از دستور وزیر بهداشت مبنی بر ترویج و تشویق زایمان طبیعی به عنوان بخشی از طرح تحول سلامت، برضرورت تامین نیروی انسانی کافی برای زایشگاه ها و حقوق ماماهای روستایی تاکید و خاطرنشان کرد: دراین زمینه به تمام دانشگاه های علوم پزشکی مجدداً اعلام می شود تا حق بستری کردن مادران باردار جهت زایمان طبیعی در بیمارستانهای دولتی را برای همکاران ماما که در بخش خصوصی شاغل و دارای دفتر کار هستند، به رسمیت بشناسند .

 رئیس مجمع عمومیسازمان نظام پزشکی  با توضیح اینکه پیگیر افزایش درصد ضریب بهره وری ماماها و متخصصین زنان وزایمان از درآمد حاصله از زایمان طبیعی هستیم، گفتبه نظر می رسد پیگیری این مطلب از معاونت درمانوزارت بهداشت ضرورت دارد.

 وی با گلایه از عدم رویه واحد در دانشگاه های علوم پزشکی مختلف در کشور در خصوص اعتبار پروانه مطب همکاران شاغل در دوره طرح ضریب کا، عنوان کرد: تاریخ پایان اعتبار پروانه این دسته از همکاران، به خصوص همکارانی که تعهد خدمت "سهمیه زنان" دارند، طبق دستور وزیر بهداشت، معاونت درمان از میان پروانه های صادر شده ، طولانی ترین زمان را ملاک قرار داده و اجازه فعالیت  در مطب برای کلیه این همکاران تا آن مقطع را صادر کند .

دکتر عباس آقازاده ادامه داد : نسبت به کلیت فعالیت این دسته از همکاران پیشنهاد خرید خدمت آنان در قالب "کلینیک ویژه" و با حضور در مطب های خودشان نیز مطرح و جهت کارشناسی به کارشناسان ارشد وزارت بهداشت ارجاع شد.


سایت سازمان کل نظام پزشکی - سه شنبه 2 دي ماه، 1393

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان