بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 30 فروردين 1403

ضریب تعیین شده k برای داروخانه ها غیرتخصصی است

دبیر انجمن داروسازان تهران با اشاره به اینکه در تعیین ضرایبk برای خدمات داروخانه های شبانه روزی عددی فرض نشده است گفت: با توجه به خدماتی که داروخانه های شبانه روزی در روزهای تعطیل و ساعات شب به بیماران ارائه می دهند در نظر نگرفتن ضریبk ضررهای زیادی را متوجه آنها خواهد کرد.

محمد رضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران درگفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی در خصوص ضریب kداروخانه های دولتی و خصوصی اذعان داشت : عدد تعیین شده کاملا غیر کارشناسانه و تخصصی است که برای داروخانه های دولتی 5 صدم kو برای داروخانه های خصوصی  یک دهم k  پزشک عمومی در نظر گرفته شده است.

وی بااشاره به اینکه برای داروخانه های شبانه روزی عددی فرض نشده است افزود: این گروه متحمل ضررهای زیادی خواهند شد وهمچنین برای نسخی که قیمت های نازلی دارند تهیه دارو برای بیمار بسیار مشکل خواهد بود.

 وی با بیان اینکه عملکرد وزارت بهداشت با رفتارهایی که دارد نشان دهنده این است که اصل 44 قانون اساسی و منویات رهبری در ارتباط با خصوصی سازی و حمایت از این بخش را مورد توجه قرار نداده است ادامه داد : بنگاه‌های خصوصی کوچک که به نام داروخانه درا ین بخش هستند بزودی با سیاست سازمان غذا و دارو از بین خواهند رفت و به بهانه جایگاه آموزش داروسازی کشور داروخانه های دولتی ایجاد می شوند.

 محمد رضا دری دبیر انجمن داروسازان با تاکید براینکه در نشست آخری که با مقام وزارت داشتیم قول مساعد گرفتیم که روند باز شدن داروخانه های زنجیره ای متوقف شود خاطرنشان کرد : از وزارت بهداشت درخواست کردیم تا داروخانه های موجود به بخش خصوصی واگذار شوند یا حداقل فعالیت آنها محدود شود.

 

سازمان کل نظام پزشکی جمهوری اسلامی - شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان