بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

با حضور وزیر بهداشت ؛ بزرگ‌ترین "اتاق تمیز" کشور افتتاح شد

به گزارش خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دکتر علی اصغر پیوندی در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین اتاق تمیز در دانشگاه علووم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه این اتاق 420 متر مربع مساحت دارد، گفت: اقدامات ما در این زمینه از سال 92 آغاز شد و البته به دلیل تحریم‌ها در یک بازه زمانی متوقف شد. اما اکنون با تکیه بر توان داخلی توانستیم این اتاق تمیز را افتتاح کنیم.

وی کاربرد این اتاق را در تولید داروهای صنعتی و فراورده‌های بیولوژیک برای حل مشکلات سلامت عنوان کرد و گفت: وجود این اتاق‌ها در مراکز تحقیقاتی باعث می‌شود که بتوانیم ایده‌های خود را عملی کنیم و با این زیرساخت‌ها پاسخ مناسبی به مشکلات حوزه سلامت دهیم. در این اتاق توانستیم دو دارو از جمله گاما اینتفرون را تولید کنیم و امیدواریم با تجهیز این اتاق بتوانیم به تولید انبوه این داروها برسیم.

پیوندی ادامه داد: در دنیای امروز اقتدار علمی حرف اول را می‌زند و اگر نتوانیم به آن دست یابیم، عقب خواهیم ماند. دستیابی به این اقتدار راهی جز پژوهش و نوآوری ندارد و این موضوع باعث آبادانی کشور می‌شود. دانشگاه‌ها محل‌هایی برای انجام پژوهش‌ها هستند و منجر به اقتدار علمی خواهند شد. پژوهشی که نتواند خدمات علمی به سایر بخش‌ها مانند صنعت و سلامت دهد و نتواند نیازی را حل کند، پژوهش نیست.

پیوندی در ادامه درباره مجتمع نیایش دانشگاه شهید بهشتی گفت: مجتمع نیایش بر اساس اقتصاد مقاومتی بنیان نهاده شده است. در حال حاضر 14 شرکت دانش بنیان در اینجا فعالیت می‌کنند و 12 شرکت دیگر نیز تا پایان سال 94 به آن اضافه خواهند شد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارای 1300 عضو هیات علمی، 64 پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی و 5000 دانشجوی تکمیلی است و رتبه دوم را در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارد. رویکرد ما در این دانشگاه این بود که یک همگرایی بین علوم پایه و بالینی ایجاد کنیم و بتوانیم از تجهیزات پیشرفته استفاده کرده و جهت‌های پژوهشی را برای گروه‌های آموزشی خود مشخص کنیم.

پیوندی از راه اندازی شبکه‌های تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد و گفت: اولین شبکه تحقیقاتی ما در زمینه طب بازساختی و سلول‌های بنیادی بوده است. بنابراین با همه کمبودها تلاش می‌کنیم جهت دهی مناسبی را در پژوهش‌ها انجام دهیم و برای این کار نیازمند مراکز تحقیقاتی گسترده‌تر با تجهیزات پیشرفته‌تر هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در سال 93 میزان اعتبارات پژوهشی دانشگاه 21 درصد افزایش یافته است، گفت: بودجه پژوهشی مصوب ما یک میلیارد و 800 میلیون بود، اما در دانشگاه چیزی حدود 15 میلیارد و 800 میلیون از سایر منابع هزینه کردیم؛ چرا که پژوهش اولویت ماست و باید به آن بها دهیم.

 

خبرگزاری ایسنا - سرویس: اجتماعي –سلامت - یکشنبه ۸شهریور 1394-

 

  • 000
  • 001
  • 002
  • 003
  • 004
  • 005
  • 006
  • 007
  • 008

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان