بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 30 فروردين 1403

نشست هم اندیشی جامعه پزشکی با منتخبین مجلس دهم؛ نباید از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه سلامت غافل شد

دکتر سید محود طباطبایی دبیر انجمن صنفی کارفرمایی بیمارستان های خصوصینباید از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه سلامت غافل شد

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی بیمارستان های خصوصی کشور با اشاره به اینکه حدود ۸۵ درصد خدمات سرپایی و ۲۰تا ۲۵ درصد خدمات بستری در بخش خصوصی ارائه می شود، گفت: پیش از این نمایندگان کارفرمای بیمارستان ها در مجامع مربوط به رسیدگی به مشکلات بخش خصوصی در حوزه سلامت حضور نداشتند که طبق دستور وزیر رفاه از این پس مقرر شده نماینده این صنف در نشست ها حضور داشته باشند.
دکتر سید محود طباطبایی در نشست هم اندیشی جامعه پزشکی با منتخبین دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی در سال های بعد از انقلاب بخاطر محدودیت بودجه ای دولت بویژه در بخش بستری رشد چشمگیری داشته است و خدمات خوبی را در کنار دولت برای مردم فراهم کرده است؛ همچنین بخش خصوصی  در دوره دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و جامعه پزشکی نقش بزرگی در بخش خصوصی داشته است بطوریکه حدود ۱۰۰ درصد خدمات این بخش بصورت رایگان از صفر تا ۱۰۰ به ارائه خدمات به مراجعه کنندگان و جانبازان اختصاص یافته است و حتی هزینه دارو و تجیهزات در بسیاری از موارد بصورت رایگان تهیه شد و این افتخار را نباید نادیده گرفت.
وی افزود: در شرایط فعلی حدود ۱۶ هزار تخت بستری داریم و تعداد تخت های بخش خصوصی در تهران ۶ هزار و ۱۰۰ تخت است و این ظرفیت عظیم بسیار ارزشمند است. انجمن صنفی کارفرمایی جهت همدلی و بکارگیری از همه این  امکانات  این انجمن فعالیت خودش را شروع کرده است و به عنوان بازوی توانمند در کنار سازمان نظام پزشکی در ارائه خدمات همکاری می کند.
طباطبایی در ادامه ضمن قدردانی از ورات بهداشت و رفاه در جهت حل معضلات بیمه ای و مسائل مالیاتی اظهار داشت: قرار است نماینده صنف کارفرمایی بیمارستان های خصوصی در مجامع رسیدگی به مشکلات مابین بخش خصوصی در حوزه سلامت حضور داشته باشند.
وی در همین رابطه از جامعه پزشکی منتخب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواست نماینده های استان ها را در شهر های محل خدمت شان معرفی کنند تا از ظرفیت ایجاد شده بتوانند مسائل و مشکلات مربوط به بخش خصوصی را به ویژه در رابطه با شکایت های ایجاد شده از بیمارستان های خصوصی پیگیری و احقاق حق کنند.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی بیمارستان های خصوصی در ادامه یادآور شد: حضور این انجمن در کنار کمیسیون بهداشت یک بازوی تخصصی است تا اطلاعات کافی را در مسیر ارائه خدمات دراختیار بخش خصوصی  قرار دهد آنچه مسلم است ما هم در مسیر ارائه خدمت مردم چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی با هماهنگی نظام پزشکی ایستاده ایم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت هایی که در اخیتارمان قرار دارد، استفاده کنیم، کما اینکه در احقاق حقوق جامعه پزشکی و مردم شرایط خوبی را فراهم کنیم.
 
سایت سازمان کل -جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان