بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی از مهرماه آینده

قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت از راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی در مدت زمان ترم جدید تا مهرماه آینده خبر داد. 

دکتر حمید اکبری، قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با وب دا؛ بابیان اینکه ایجاد دانشگاه علوم پزشکی مجازی یکی از محورهای اساسی طرح تحول آموزش است، اظهار کرد: ایجاد دانشگاه علوم پزشکی مجازی به‌منظور فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم جهت ارائه دروس مختلف به‌صورت مجازی برای استفاده دانشجویان و اساتید در تمام نقاط کشور مصوب شده است.

وی افزود: ایجاد دانشگاه علوم پزشکی مجازی یکی از برنامه‌های جدی معاونت آموزشی وزارت بهداشت بوده، بنابراین از ترم جدید یا حداکثر مهرماه آینده راه‌اندازی خواهد شد و بر اساس این مصوبه دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند تا ۲۰ درصد از دروس خود را به‌صورت مجازی ارائه دهند.

دکتر اکبری با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشگاه های علوم پزشکی به دنبال آماده‌سازی برنامه‌های خود جهت ارائه به دانشگاه علوم پزشکی مجازی هستند، تصریح کرد: در حوزه گروه معارف اسلامی اقدامات بسیار خوبی در زمینه محتوا دروس و سایر برنامه‌ها به‌منظور ارائه به دانشگاه علوم پزشکی مجازی صورت گرفته،که بر این اساس می‌تواند بخشی تحت عنوان دانشکده معارف اسلامی را زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مجازی قرارداد.

وی با اشاره به نشست معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در ۱۸ آذرماه جاری در اصفهان برگزار خواهد شد، اذعان کرد: مباحث زیرساختی آموزش و ارتقا آن، برنامه‌های درسی، برنامه‌ریزی‌های آموزشی، بحث استاد مشاور و چگونگی استفاده از سیستم مجازی ازجمله موضوعاتی است که در نشست معاونین آموزشی در اصفهان مطرح خواهد شد.

دکتر اکبری تأکید کرد: با توجه به ارتباط معاونت آموزشی و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگا ه ها جهت برنامه‌ریزی و هماهنگی ارائه دروس معارف اسلامی که درصدی از درس‌های دانشگاه علوم پزشکی را نیز تشکیل می‌دهد،  بر این اساس مسائل و مشکلات دروس گروه معارف اسلامی یکی از موضوعات بسیار مهم در نشست معاونین آموزشی خواهد بود.

قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت از کمبود جدی هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: بر اساس استانداردهای موجود در حال حاضر با کمبود حدود ۸ الی ۱۰ هزار عضو هیات علمی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته توانسته‌ایم مجوز یک هزار نفر جهت جذب هیات علمی را از سازمان مدیریت دریافت کنیم که این رقم زمانی که بین ۶۵ دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور تقسیم شود، سهم هر دانشگاه تنها ۳۰ نفر و دانشگاه‌های کوچک‌تر ۵ نفر خواهد بود؛ بنابراین امیدواریم با پیگیری‌های جدی که از سوی وزیر بهداشت در این زمینه صورت گرفته بتوانیم در سال جاری مجوزهای بیشتری را کسب کنیم.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان