بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 07 ارديبهشت 1403

مقاله ها

خبرنامه شماره 68 سازمان نظام پزشکی مشهد منتشر شد

1-فعال بودن ستاد در ایام تعطیلات نوروز وآماده باش اعضای ستاد
2-حضور ریاست سازمان "رئیس ستاد کنترل و مقابله با بیماری کووید-19 نظام پزشکی مشهد"  در جلسات قرارگاه دانشگاهی کنترل و پیشگیری کرونا .
3-حضور رئیس ستاد بحران سازمان نظام پزشکی مشهد در جلسات کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه
4-برگزاری جلسه مشترک ستاد کنترل و مقابله با بیماری کووید – 19 نظام پزشکی مشهد پزشکی با حضور نمایندگان محترم معاونت درمان و معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بررسی پروتکل فعالیت مطب ها و دفاترکار بعد از 15/01/1399 .
5-برگزاری جلسه مشترک ستاد کنترل و مقابله با بیماری کووید – 19 نظام پزشکی مشهد پزشکی با حضور اعضای هیات مدیره مجمع انجمن های علمی تخصصی جامعه پزشکی – نمایندگان موسسات درمانی"آزمایشگاه- رادیولوژی- درمانگاهها" در روز سهشنبه 12/01/1399 برگزار و پیرامون فعالیت مطب پزشکان و دفاتر کار بحث و تبادل نظر و جمع بندی نظرات صورت گرفت .
6-برگزاری جلسات روزانه ستاد کنترل و مقابله با بیماری کووید – 19 نظام پزشکی مشهد با هیات مدیره انجمن صنفی درمانگاههای خصوصی مشهد و حومه در خصوص مشکلات ایجاد شده ناشی از کمبود اقلام محافظتی برای پزشکان و کادر درمان  شاغل در درمانگاهها که در حال حاضر درمانگاهها به سختی در حال ادامه فعالیت می باشند و اگر شرایط اصلاح نگردد رو به تعطیلی خواهند رفت.
7-مکاتبه با صدا سیما خراسان رضوی برای حضور نمایندگان انجمن های علمی تخصصی در برنامه های اطلاع رسانی به صورت دیداری و شنیداری.
8-تشکیل گروه مردم و سلامت
o    تشکیل تیم پاسخگویی و مشاوره تخصصی از اعضای سازمان به منظور کاهش تردد و تجمع در مطب ها
o    پاسخگویی آنلاین تلگرامی " گروه مردم و سلامت – گروه الو کرونا "
o    برقراری ارتباط مردم با گروههای تخصصی
o    تمهیدات پزشک آنلاین شبانه روزی برای رفاه مردم از طریق عقد قرارداد با دو شرکت دارای مجوز از وزارت بهداشت
9-هماهنگی با معاون درمان دانشگاه و پیگیری امکان صدور پروانه موقت دوماهه برای پزشکان برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز بخش سرپایی در درمانگاهها و بخش بستری و اخذ نظر موافق دانشگاه و مکاتبه با سازمان های بیمه برای رفع مشکلات احتمالی در نسخ تجویزی.
10-برگزاری جلسه با بیمارستانهای خصوصی- خیریه و نظامی و بررسی راهکارهای اجرایی در پذیرش بیمار در صورت تکمیل ظرفیت مراکز دولتی و بالاخره مقرر شد بیماران ستاد هدایت و اورژانس با تعرفه دولتی پذیرش شوند. مکاتبه با سازمان های بیمه برای تامین و پرداخت سهم بیمارستان‌ها /  هماهنگی در پذیرش بیماران تحت پوشش بیمه همگانی با تعرفه دولتی .
11-پیگیری جهت جذب اقلام حفاظتی از معاونت درمان؛دارو و غذا؛ صنعت ومعدن؛ استانداری؛ اتحادیه تجهیزات پزشکی؛ تعزیرات؛ شرکت های خصوصی و حضورمستمر نماینده ستاد کنترل و مقابله با بیماری کووید-۱۹ برای تهیه اقلام مذکور.
- ضد عفونی مطب های فعال و تصویر برداری از تلاش های همکاران جامعه پزشکی
توزیع اقلام محافظتی در چند مرحله در محل سازمان -
12-بازدید از مطب های فعال ، درمانگاههای شبانه روزی ، مراکز سطح 2  وسطح 3 ( بیمارستان های اکبر و شریعتی ) و تقدیر و تشکر از زحمات همکاران کشیک بیمارستانی و ضدعفونی مطب ها .
13-تامین پزشک ستاد هدایت دانشگاه " به درخواست معاونت بهداشتی دانشگاه" برای حضور در بخش پاسخگویی شبانه‌روزی به تلفن‌ها و سوالات مردم ( سامانه 191 دانشگاه )
14-تهیه و توزیع پوستر ؛ تقدیرنامه همکاران حوزه سلامت و تحویل در مطب پزشکان.
15-برگزاری جلسه مشترک ستاد و روسا و مدیران داخلی مراکز درمانی قائم عج و امام رضاع و متخصصین عفونی - داخلی و بررسی مشکلات و نیازسنجی نیروی تخصصی مورد نیاز در بخش های بستری.
16-پیگیری رئیس انجمن متخصصین رادیولوژی و عضو ستاد برای  معرفی دو مرکز تصویربرداری ویژه انجام CTscan بیمار سرپایی ارجاعی از مطب و اعلام مراکز پشتیبان .
17-فراخوان جهت دعوت از پزشکان داوطلب برای کمک به ویزیت بیماران کرونایی در بیمارستانهای ریفرال ، درمانگاههای شبانه روزی و سطح2 و جذب بیش از 130 پزشک عمومی و متخصص داوطلب برای این موضوع .
18-پیگیری تهیه و تولید کلیپ های آموزشی و پیگیری پخش مستمر در نمایشگرهای شهری .
19-دعوت از حدود 100کارشناس مامایی ، پرستاری ، روانشناسی ، مددکاری و ساماندهی ایشان برای کمک به بحران کرونا.
20-تهیه پروتکل مطب ها و تعیین نحوه فعالیت مطب ها و دفاترکار " ضمن تامین نیاز مردم ترتیبی اتخاذ گردد تا تمامی مطب ها بازگشایی نشود.
21-اعلام لیست داوطلبان ارائه خدمت در مراکز سلامت 16 ساعته در تعطیلات به معاونت بهداشتی دانشگاه .
22-ایجاد سایت دیده‌بان ویروس کرونا CoronaVirusMS.com و مکاتبه با تمامی سازمان ها و معرفی سایت و تقاضای کمک و مساعدت.
23-هماهنگی با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اعلام شماره روابط عمومی سازمان برای پاسخگویی آنلاین .
24-تهیه تعدادی پالس اکسیمتر مورد نیاز پایگاههای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه شهر .
25-همکاری هیات مدیره سازمان و روسا و دبیران 54 انجمن علمی تخصصی و صنفی جامعه پزشکی در امضای تهیه نامه به رئیس محترم جمهوری همراه با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و اعضای هیات علمی دانشگاه .


درحوزه معاونت فنی، نظارت و آموزشی:
1-دریافت 1 درخواست جدید.
2- رسیدگی به 1 مورد گزارش تخلف.
3-رصد تبلیغ یک مورد مداخله گر در حوزه پزشکی که در شرایط بحرانی و نیاز مبرم کادر پزشکی به اقلام حفاظتی اقدام به تهیه و توزیع ماسک به صورت غیر مجاز نموده است و ارجاع به تعزیرات حکومتی استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت
4-رصد تبلیغات یک مورد مداخله گر در فروش بوتاکس با قیمت بالاتر از قیمت مصوب و ارجاع به تعزیرات حکومتی استان.



کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان