بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

مقاله ها

خبرنامه شماره 75 سازمان نظام پزشکی مشهد منتشر شد.

دکترحمید عقیلی به شهادت رسید
دکتر حمید عقیلی که در جبهه مبارزه با کرونا درگیر بود؛ به علت ابتلا به این بیماری به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، بعد از شهادت حسن ارباب اولین شهید مدافع سلامت مشهد که در بیمارستان کامیاب به شهادت رسید و شهیدان دکتر یحیوی و دکتر وجدان، همکار بینائی سنج محمد رضا برادران روحانی  و همکار بهیار طیبه صفریان، که در این مدت در جبهه مبارزه با کرونا به شهادت رسیدند، دکتر حمید عقیلی در پی ابتلا و بستری در ICU بیماران کرونایی بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان ششمین شهید مدافع سلامت به یاران شهیدش پیوست.
بر اساس این گزارش، مرحوم دکتر عقیلی، پزشک عمومی و از رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده و مدت‌ها مسئولیت درمانگاه ولیعصر (عج) را برعهده داشته است.
گفتنی است؛ درمانگاه ولیعصر (عج) یکی از مراکز سطح اول برای درمان سرپایی بیماران مبتلا به کرونا در مشهد است.


اعتراض انجمن پزشكان عمومي مشهد در پی انتشار یک مصاحبه
انجمن پزشكان عمومي مشهد، در خصوص مصاحبه منتشر شده از طرف مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از طریق ارسال نامه به رئيس كل سازمان نظام پزشكي كشور دكتر ظفرقندي مراتب اعتراض خود را اعلام کردند.متن مصاحبه، دكتر زهرا عبدالهی در خصوص «تشخیص زیان یا عدم زیان روزه برای مردم» مورد اعتراض این انجمن قرار گرفت و در این نامه اعلام شد که با توجه به قوانین مقررات سازمان نظام پزشکی صلاحیت علم و تشخیص در این زمینه صرفا با پزشک متخصص است.


توزیع اقلام محافظتی به گروه های متخصصین داخلی  و پزشکان عمومی
با اطلاع رسانی قبلی و اعلام نیاز گروه های متخصصین داخلی و پزشکان عمومی اقلام محافظتی شامل ماسک، محاول ضد عفونی کننده، گان شیلد محافظ و ... به این پزشکان اهدا شد.
خبر کوتاه
*اعلام راي تجديد نظر استاني براي يكي از پزشكان عضو نظام پزشكي مشهد/ محروميت دائم از فعاليت هاي پزشكي در كشور
*پيگيري از سازمان هاي نظام پزشكي خراسان رضوي و انجمن هاي علمي تخصصي و صنفي براي اعلام همكاران مبتلا به بيماري كوويد19 شامل افراد بستری شده، افراد به شهادت رسیده و قرنطينه خانگي
* استعلام شناسنامه و استاندارد خدمات ارتوز و پروتز از انجمن مربوطه
* ارسال درخواست برنامه اجرايي پيشنهادي براي دستورالعمل "اقدامات مراقبتی جهت پیشگیری و کنترل بیماری سیاه زخم"  از انجمن متخصصين بيماري هاي عفوني خراسان  
* فهرست اقلام ضدعفوني كننده داراي مجوز از «اداره كل امور دارو و مواد تحت کنترل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی» به متقاضیان دریافت این اطلاعات ارسال شد.


همراه با معاونت ها  در هفته ای که گذشت
19 رای صادره و بررسی 16 پرونده
* معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی مشهد طی هفته گذشته 16 پرونده را بررسی و 11 جلسه کارشناسی برگزار کرد.
در این مدت 17 پرونده جدید به ثبت رسید و با اخذ توضیح از 29 پزشک و پرسنل کادر درمانی، 19 رای در خصوص پرونده های در دست اقدام صادر شد.
در مجموع این معاونت طی این مدت پاسخگوی 68 مراجعه کننده بوده و یک مشاوره حقوقی نیز ارائه کرد.
صدور 4مجوز تبلیغات و رسیدگی به تخلفات 2 موسسه پزشکی
طی هفته گذشته معاونت فنی، نظارت و آموزشی 4  مجوز تبلیغاتی صادر کرده و 5 درخواست جدید را ثبت کرد.
گزارش 5 تخلف و 2 مورد ارجاع تخلف تبلیغاتی به واحد انتظامی انجام شد.
همچنین در پی رصد تبلیغات از سوی این معاونت 6 مورد مداخله در انجام کاشت مو  و یک مورد مداخله در تزریق ژل و بوتاکس شناسایی و ارجاع به نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد. همچنین تخلفات تبلیغاتی 2 موسسه پزشکی که پس از اخذ تعهد باز هم به مفاد دستورالعمل نحوه صدور مجوز و نظارت عمل نکرده بودند؛ مورد رسیدگی قرار گرفت.
مکاتبه با انجمن علمی شنوایی شناسی در خصوص استفاده از نام درج شده در پروانه دفاتر کار بر روی مهر ، تابلو و سرنسخه و همچنین در تبلیغات خود نیز از سایر اقدامات انجام شده در این معاونت بوده است.


متقاضیان وسایل دفاع شخصی
معاونت پشتیبانی و رفاهی  اقدامات اولیه جهت هماهنگی با پلیس پیشگیری استان خراسان جهت رسیدگی به پرونده متقاضیان وسایل دفاع شخصی را انجام داد. همچنین 9 جلسه جهت طرح خرید گروهی و ارائه خدمات به اعضا سازمان از سوی این معاونت برگزار شد.


جلسه محور
*جلسه قرارگاه دانشگاهی کنترل و مقابله با کرونا، با حضور مسئولین سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار شد.
در این جلسه رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد و رئیس ستاد هدایت عملیات بحران این سازمان حضور داشتند.
*جلسه هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد  سی ام اردیبهشت ماه  برگزار شد.  
*جلسه شورای معاونین مورخ 27 / 2/1399 برگزار شد.
*كميسيون تعرفه و بيمه سازمان به منظور بررسي تعرفه واحد هاي صنفي مختلف طي دهه هاي تعريف شده برگزار شد.
*كميته جذب نيروي انساني به كارگيري نيروهاي مورد نياز در واحد روابط عمومي و واحد اداري را به تصویب  رساند.
* نمايندگان درمانگاه هاي خصوصي مشهد و حومه  طی جلسه مشترک با مسئولین سازمان نظام پزشکی مشهد، بحث و تبادل نظر در خصوص ميزان آسيب بخش خصوصي در بحران كرونا  پرداختند. در این جلسه مشکلات و مسائل مالي، نيروي انساني، اجتماعي و . . . بخش خصوصی در مقابله با کرونا مطرح و بر ضرورت پيگري بودجه اي كه به بحران كرونا اختصاص يافته و صرفا در بخش دولتي هزينه شده و بخش خصوصي از آن بي بهره بوده تاکید شد.  گفتنی است بخش خصوصی تا کنون ارائه خدمات در خط مقدم پذيرش بيماران مشكوك يا مبتلا به كرونا را با التزام به رعايت دستورالعمل هاي ابلاغي بر عهده داشته است و هزينه هاي تحميلي ناشي از بحران را نيز شخصا پرداخت کرده است .
* كميسيون روابط عمومي سازمان تشکیل جلسه داد.
*جلسه ماهیانه مجمع انجمن های علمی تخصصی  و صنفی جامعه پزشکی  استان خراسان روز پنج شنبه يكم خردادماه 1399 برگزار شد . در اين جلسه رئیس، معاونین و اعضای هیات مدیره سازمان نظام  پزشکی مشهد، دکتر رمزی سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی و كارشناسان بيمه سلامت، روسا و دبیران انجمن های علمی تخصصی و صنفی جامعه پزشکی حضور داشتند و در خصوص «استحقاق سنجی مراکز سرپایی»، « نسخه نویسی الکترونیک» و «تعرفه های تشخیصی درمانی  سال 1399» به بحث و تبادل نظر پرداختند.

* جلسه توليد محتوي سايت گردشگري سلامت با حضور مديران واحد گردشگري سلامت دانشگاه علوم پزشكي مشهد برگزار شد.

*جلسه ای به منظور تعیین فرآیند توزیع اقلام حفاظتی صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی کشور برای استان خراسان رضوی برگزار شد و در پی آن به سازمان هاي نظام پزشكي براي اعلام اقلام مورد نياز اطلاع رساني انجام گردید.

 

  • اخبار گوناگون :
  • *چالش تامین هزینه های سلامت ( اطلاعات)
  • *ذخیره دارو 2 برابر نیاز بیماران کرونایی (خراسان)
  • *قربانیان کرونا در کشور از مرز 7000 نفر گذشت (شهرآرا)
  • *مشهد دوباره در وضعیت قرمز (خراسان)
  • *ابتلای 150 پرستار مشهدی به کرونا(شهرآرا)
  • *از سرگرفته شدن عمل های پیوند عضو در مشهد(شهرآرا)

 





کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان