بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 07 ارديبهشت 1403

مقاله ها

خبرنامه شماره 78 سازمان نظام پزشکی مشهد منتشر شد.


از دریچه خبر
اعلام لیست مجوزهای صادرشده در حوزه گردشگری سلامت
نخستین سری لیست مجوزهای صادر شده برای گروه پزشکی در حوزه گردشگری سلامت به معاون درمان دانشگاه اعلام شد.

دکتر یحیی مدنی فرد به دیار باقی شتافت
دکتر یحیی مدنی فرد، پزشک عمومی عضو سازمان نظام پزشکی مشهد، در اثر سکته قلبی به دیار باقی شتافت.

بسته پیشنهادی شرکت سهامی بیمه ایران مورد بررسی قرار گرفت
بسته پیشنهادی شرکت سهامی بیمه ایران شعبه 32167  توسط مشاور امور بیمه سازمان نظام پزشکی مشهد مورد بررسی قرار گرفت.
گفتنی است شعبه 32167 بیمه ایران، پیشنهادی در خصوص ارائه تخفیف در تعرفه بیمه‌نامه مسئولیت حرفه‌ای پزشکان، بیمه‌نامه وقفه در کسب و کار پزشکان و پیرا پزشکان، انواع بیمه نامه‌های آتش سوزی منازل مسکونی و ... ارائه کرده بود.

همراه با معاونتها  در هفته ای که گذشت
21 رای صادره و بررسی 24 پرونده
معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی مشهد طی هفته گذشته 23 پرونده را بررسی و 15 جلسه کارشناسی برگزار کرد.
در این مدت 24 پرونده جدید به ثبت رسید و 21 رای در خصوص پرونده‌های در دست اقدام صادر شد.
در مجموع این معاونت طی این مدت پاسخگوی85 مراجعه کننده عمومی و 33 مراجعه از سوی پزشکان و کادر درمانی بوده است.
همچنین جلسه هیات بدوی انتظامی، هیات تجدید نظر انتظامی، جلسه معاینه تخصصی دندانپزشکی و جلسه تعیین خسارت با حضور پزشکی قانونی از سوی این معاونت طی هفته گذشته برگزار شد.

صدور 3 مجوز تبلیغات و رسیدگی به13 تخلف تبلیغاتی
طی هفته گذشته معاونت فنی، نظارت و آموزشی 3 مجوز تبلیغاتی صادر کرده و 5 درخواست جدید را ثبت کرد.
همچنین این معاونت به 13 مورد گزارش تخلف تبلیغاتی در حوزه پزشکی و مداخله‌گران در درمان رسیدگی کرد.
از سوی این معاونت جلسه‌ای با عنوان «نحوه اجرای فرآیند برخورد با مداخله‌گران زیر نظر کمیته کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم در حوزه درمان» به منظور تسریع در پیگیری امور مداخله‌گران در درمان با مشارکت قوه قضائیه، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار و ساز و کار فرآیند برخورد با این مداخله‌گران تدوین شد.
علاوه بر این درخواست‌های صدور مجوز تبلیغاتی و کوریکولوم‌های انجمن‌های فیزیوتراپی و کاردرمانی در خصوص عناوین مجاز تبلیغاتی طی جلسه‌‌ی کمیسیون تبلیغات در بیستم خردادماه جاری مورد بررسی قرار گرفت.  

ارائه خدمات خرید گروهی از کتاب تا محصولات دیجیتال
در راستای اجرای طرح خرید گروهی از انتشارات «قطره» و «چشمه» هماهنگی‌های لازم از سوی معاونت پشتیبانی و رفاهی جهت ارسال کتاب‌ها انجام شد.
همچنین مذاکراتی با مجموعه بازرگانی «ترنج» فعال در عرصه محصولات دیجیتال، مجموعه «دوان» فعال در زمینه مبلمان و عینک «نفیس» ارائه دهنده عینک‌های طبی و آفتابی جهت ارائه خدمات و تولیدات با شرایط ویژه به اعضا و خرید گروهی انجام شد.
طی هفته گذشته بازدیدی از مجموعه‌ای بزرگ واقع در بلوار سجاد جهت راه‌اندازی مرکز رفاهی پزشکان انجام شد و مذاکراتی با جواهرات «نیک بین» جهت ارائه محصولات این مجموعه با شرایط ویژه در قالب جشنواره «سپیدار» صورت گرفت.

جلسه محور
•    برگزاري جلسه هیئت مدیره سازمان
•    برگزاری جلسه شورای معاونین
•    شرکت ریاست سازمان در جلسه ویدیو کنفرانس شورای عالی
•    شرکت نماینده سازمان در جلسه کمیسیون ماده 11
•    برگزاری جلسه کمیته بررسی تجویز و مصرف منطقی دارو " بررسی نسخ "
•    برگزاری جلسه مشترك سازمان و روسا و دبيران انجمن علمي و صنفي پزشكان عمومي با  سرپرست و كارشناسان اداره بیمه سلامت استان خراسان رضوی با محوریت استحقاق سنجی
•    برگزاری جلسه کمیته تربیت بدنی سازمان نظام پزشکی مشهد
•    برگزاری جلسه تولید محتوای سایت گردشگری سلامت با حضور رئیس کمیسیون گردشگری سلامت

مکاتبات هفته
•    مکاتبه با معاون درمان دانشگاه و سازمان‌های بیمه گر پایه «اعلام محکومیت دائم از فعالیت‌های حرف پزشکی و وابسته در کل کشور مربوط به یکی از همکاران» به منظور اقدام مقتضی
•    مکاتبه با رئیس شعبه 366 مجتمع رسیدگی به تخلفات بهداشتی و پزشکی مشهد « شورای حل اختلاف امور پزشکی» (پاسخ استعلام در خصوص اقدامات انجام شده توسط یکی از همکاران پزشک عمومی به استناد نامه شماره 7987/402د مورخ 11/03/1395 اقدامات درمانی انجام شده در حیطه صلاحیت حرفه ای ایشان بوده است)
•    مکاتبه با رئیس سازمان نظام پزشکی گناباد در خصوص اتمام اعتبار دفترچه بیمه و استحقاق سنجی آنلاین «توضیح فرآیند اجرایی»
•    مکاتبه با ریاست دانشگاه و سازمان‌های بیمه گر پایه، ضمن ارسال رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر «پوشش هزینه‌های درمانی ناشی از عوارض اعمال جراحی توسط سازمان‌های بیمه‌گر پایه» تأکید شد که رأی مذکور در نامه شماره 1284/400د مورخ 30/01/1399 توسط معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده ولی حسب اطلاع واصله از حسابداری بیمارستانها متأسفانه کماکان و مطابق رویه گذشته کارشناسان بیمه از پذیرش این هزینه‌ها خودداری می‌کنند. لذا نظر به اینکه رأی دیوان عدالت اداری لازم الاجراء است و چنانچه دستگاه اجرایی استنکاف کند موضوع قابل گزارش بوده و کلیه وجوهی که از این بابت دریافت شده به عنوان وجوه غیر قانونی تلقی و مسئول دستگاه مستوجب تعقیب کیفری و حقوقی شده و علاوه بر جنبه جزایی استرداد مبالغ نیز قابل مطالبه می باشد.
•    مکاتبه با انجمن مراکز دیالیز  و «ارسال نامه رئیس و دبیر شورای عالی بیمه در مورد هزینه پیوند کلیه»
•    نامه اعتراض به رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور در خصوص بند 5 دستورالعمل شروع به کار مطب ها و کلینیک‌های پوست و مو در پاندمی کووید-19 ابلاغ معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی"در شرایطی که انجام کاشت مو توسط همکاران پزشک عمومی دوره دیده متأسفانه می‌تواند منجر به پلمپ و تعطیلی مطب شود. گزینه آموزش تکنسین کاشت مو در بند 5 دستورالعمل مصداق واقعی تربیت مداخله گر خواهد بود.
•    نظر به مراحل پایانی اخذ سند شش دانگ ملک خریداری شده در منطقه گردشگری شاندیز ، گزارش اقدامات به سازمان بازرسی و دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور ارسال شد.
•    با توجه به مکاتبه رئیس مرکز بهداشت شماره 1 شهرستان مشهد با معاون امور بهداشتی دانشگاه و ارجاع نامه ایشان به مقام محترم قضایی در خصوص معرفی 10 واحد دندانپزشکی «مطب ، موسسه»  فاقد قرارداد پسماند عفونی مورد بررسی و نتیجه آن به دادیار محترم حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان " از مراکز اعلام شده فقط یک مرکز فاقد قرارداد بود که متعهد به عقد قرارداد پسماند با یکی از دو شرکت شدند. "
•    پیگیری تشکیل کمیسیون کارشناسی اخلاق پزشکی در سطح استان از طریق «مکاتبه با انجمن‌های علمی تخصصی و صنفی سازمان‌های نظام پزشکی استان خراسان رضوی و سازمان نظام پرستاری» و ارسال فایل راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای شاغلین حرف پزشکی و وابسته كه از طرف سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است . به منظور معرفی نمایندگان پیشنهادی
•    ابلاغ حکم معاون محترم درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به منظور عضویت در کمیسیون کارشناسی اخلاق پزشکی در سطح استان

 اخبار گوناگون :
•    احتمال بازگشت محدودیت های کرونایی در مشهد (خراسان)
•    افزایش تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان (شهرآرا)
•    از سرگیری آزمایش‌ها بر روی «هیدروکسی کلروکین» (شهرآرا)
•    تست «سرولوژی» معیار تشخیص کرونا نیست (شهرآرا)
•    بیماران کرونایی کشور؛ شاید 15 میلیون نفر(شهرآرا)
•    ماجرای برکناری دکترجهانپور (قدس)
•    پرستاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد به خوزستان اعزام شدند(قدس)
•    اهدای پلاسمای 110 بیمار بهبود یافته از کرونا در مشهد (قدس)
 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان