بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

مقاله ها

خبرنامه شماره 81 سازمان نظام پزشکی مشهد منتشر شد.

 

 

از دریچه خبر
نشست مشورتی محاسبه عادلانه تعرفه‌های خدمات سلامت برگزار شد
نشست مشورتی کمیسیون تخصصی تعرفه و بیمه سازمان نظام پزشکی مشهد با شورای معاونین و اعضاء هیات مدیره مجمع انجمن‌های گروه‌های پزشکی استان خراسان رضوی برگزار شد. این نشست با موضوع ارائه پیشنهادات عملی جهت محاسبه عادلانه تعرفه های خدمات سلامت در سال 1399 برگزار شد.
در این نشست بر اهمیت مواردی چون حق سختی کار، هزینه استهلاک تجهیزات، هزینه صرف عمر و ... در تعیین تعرفه‌های سالیانه تاکید شد و مقرر گردید ساز و کار مشخصی جهت ثبت آمار و اطلاعات مربوط به هزینه‌های ارائه خدمات سلامت و تدوین معیارها و شاخص‌های مناسبِ سنجش نرخ ارائه این خدمات در سازمان نظام پزشکی ایجاد شود.
همچنین در این نشست استفاده از نظرات کارشناسی و مشورتی اعضاء هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد در قالب عقد قرارداد پیشنهاد شد و مقرر گردید در جلسه آتی موارد جهت اجرایی شدن به تصویب برسد.

هیات رئیسه مجمع انجمن‌های گروه پزشکی استان خراسان انتخاب شدند
هیات رئیسه مجمع انجمن‌های گروه پزشکی استان خراسان پس از رای‌گیری انتخاب شدند. دکتر علی‌اکبر بهرامی فر  به عنوان رئیس، دکتر احمد صفایی‌یزدی به عنوان نائب رئیس، دکتر رضا گلدوزیان به عنوان دبیر ، دکتر غلامرضا زمانی و دکتر یاشا مخدومی به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب شدند.

ارائه برگ مالیات قطعی سال 97 برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی توافقی سال98 الزامی است
 با عنایت به اینکه تسلیم اظهارنامه مالیاتی دوره عملکرد سال ۱۳۹۸ از طریق سامانه الکترونیکیwww.Tax.gov.ir   در دسترس است و با توجه به اینکه یکی از الزامات تسلیم اظهارنامه مالیاتی توافقی به صورت سال‌های قبل داشتن برگ مالیات قطعی دوره عملکرد سال ۱۳۹۷ می باشد؛ از کلیه اعضاء تقاضا می شود.
1) به سامانه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور، پنجره ابلاغ الکترونیکی، مراجعه و نسبت به دریافت برگ مالیات قطعی ۱۳۹۷ اقدام نمایند .
2)در صورتی که تاکنون برگ مالیات قطعی در سامانه مربوطه بارگذاری نشده باشد ؛ با مراجعه به واحد مالیاتی مربوطه نسبت به اخذ برگ مالیات قطعی اقدام شود.
 
همراه با معاونت ها  در هفته ای که گذشت
35 رای صادره و بررسی 23 پرونده معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی مشهد طی هفته گذشته 23 پرونده را بررسی و 14 جلسه کارشناسی برگزار کرد. در این مدت 32 پرونده جدید به ثبت رسید و 35 رای در خصوص پرونده‌های در دست اقدام صادر شد. در مجموع این معاونت طی این مدت پاسخگوی 74 مراجعه کننده عمومی، 35 مراجعه از سوی پزشکان و کادر درمانی بوده و یک مشاوره حقوقی ارائه کرده است. همچنین جلسه هیات بدوی انتظامی، هیات تجدید نظر انتظامی و جلسه شورای تخصصی دندانپزشکی از سوی این معاونت طی هفته گذشته برگزار شد.   رسیدگی به4 تخلف تبلیغاتی و ثبت 5 درخواست جدید طی هفته گذشته معاونت فنی، نظارت و آموزشی 1 مجوز تبلیغاتی صادر و 5 درخواست جدید را ثبت کرد. این معاونت به 4 مورد گزارش تخلف تبلیغاتی در حوزه پزشکی رسیدگی کرد و 2 مورد تبلیغ غیر مجاز مربوط به حوزه جغرافیایی تهران را به سازمان نظام پزشکی این شهر ارجاع نمود. همچنین از سوی این معاونت 2 مورد تبلیغ غیرمجاز از طریق صفحات پرمخاطب اینستاگرامی شناسایی و به دادستانِ دادسرای ویژه جرائم سایبری مشهد ارجاع شد. علاوه بر این از سوی معاونت فنی، نظارت و آموزشی جلسه‌ی نحوه رسیدگی به تخلفات تبلیغاتی درفضای مجازی با حضور نماینده پلیس فتا  و نماینده پلیس اطلاعات و امنیت استان در تاریخ  هشتم تیر ماه جاری برگزار شد. این جلسه به بررسی دستورالعمل نحوه صدور مجوز و نظارت بر تبلیغات و نحوه رسیدگی به تخلفات تبلیغاتی در فضای مجازی و سایت های تبلیغاتی اختصاص داشت. همچنین جلسه دیگری با حضور بازپرس شعبه 751 بازرسی دادسرای عمومی انقلاب مشهد، به منظور جلوگیری از تبلیغات غیرمجاز در حوزه پزشکی توسط influencer ها برگزار شد.    از ارائه خدمات ردیاب خودرو تا دستگاه اتوماتیک ضد عفونی کننده دست
طی هفته گذشته از سوی معاونت پشتیبانی و رفاهی جهت ارائه خدمات متنوع، برنامه ریزی و  با مجموعه های مختلف جهت ارائه خدمات خرید گروهی با شرایط ویژه به اعضاء مذاکره شد. ارائه خدمات ردیاب خودرو از طریق مجموعه «گلدنت»، ارائه خدمات مبلمان کلاسیک از طریق مجموعه «جوگلان»، ارائه دستگاه اتوماتیک ضد عفونی کننده دست از طریق شرکت «ویسانا» در قالب جشنواره «سپیدار» برنامه ریزی شد. همچنین از سوی این معاونت با مجموعه پذیرایی رستورانی «خاطره عنبران»، مجموعه «روبیکس» جهت ارائه پازل های مطابق با عکس و مجموعه عینک «دری» مذاکراتی انجام شد؛ تا در آینده ای نزدیک ارائه خدمات با شرایط ویژه به اعضاء سازمان در دستور کار این مجموعه ها قرار گیرد.

جلسه محور
•    برگزاری جلسه شورای معاونین
•    جلسه مشترک ریاست و آقای دکتر شمسیان با سربازرس امور اجتماعی سازمان بازرسی «آقای دکتر اعتمادی در محل سازمان بازرسی»
•    برگزاری جلسه مشترک انجمن متخصصین زنان با حضور مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس کمیسیون اخلاق سازمان نظام پزشکی مشهد و بررسی مشکلات مربوط به همکاران متخصص زنان .
•    شرکت نماینده سازمان در جلسه كميسيون ماده 20
•    برگزاری جلسه مشترک ریاست با کمیته IT سازمان
•    نظر به ضرورت  بررسی، رصد، پیگیری و ساماندهی و تسهیل فرآیند اجرایی تبلیغات امور پزشکی در فضای مجازی جلسه‌ای با حضور ریاست و معاونین سازمان، واحد نظارت و تبلیغات، واحد حقوقی و واحد انتظامی سازمان با «بازپرس محترم شعبه 751 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب  مشهد»  برگزار  شد.
•    شرکت نماینده سازمان در جلسه کارگروه مراقبت و درمان کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
•    برگزاری جلسه بررسی جایگاه ارائه کنندگان خدمات سلامت بخش خصوصی در بحران
•    برگزاری جلسه کمیته تربیت بدنی با حضور معاون پشتیبانی سازمان

پیگیری و مکاتبات
•    اطلاع رسانی به اعضاء در خصوص نحوه تسلیم اظهارنامه مالیاتی
•    توزیع اقلام حفاظتی «پک های ارسالی از صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی» طی سه روز .
•    نظر به سیاست های کلی جمعیت و ابلاغ « دستورالعمل کشوری خدمات مراقبت باروری ویژه در زنان واجد شرایط پزشکی» و تشکیل کمیته نظارتی ، در خصوص ارائه خدمت توبکتومی( بستن لوله های رحمی) از انجمن متخصصین زنان استعلام  به عمل آمد.
•    نظر به موافقت صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی کشور با ایجاد شعبه صندوق در مشهد و ابلاغ حکم مسؤول شعبه، در خصوص شرح وظایف و فعالیت های شعبه با مدیرعامل صندوق مکاتبه شد .
•    با عنایت به این مهم که رهبر معظم انقلاب با " شهید خدمت محسوب کردن کادر پزشکی ، پرستاری ، بهداشتی و خدماتی که در جبهه خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست دارند" موافقت نموده‌اند و از آن جائی که ابلاغ رهبر معظم انقلاب از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران جاری نشده و هیچ دستورالعمل خاصی به مراکز استان ابلاغ  نگردیده و پیگیری موضوع از طریق برگزاری جلسه با مسؤولان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران در مشهد نیز نتیجه مورد نظر در خصوص اعلام رسمی شهدای سلامت را به همراه نداشته است با رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور مکاتبه و تقاضای پیگیری فوری تا حصول نتیجه شد .

گوناگون
•    موفقیت واکسن ایرانی کرونا در تست مدل حیوانی(قدس)
•    واکنش به اظهارات اینستاگرامی «ضد واکسن» (قدس)
•    روزانه 100 بیمار کرونایی در مشهد بستری می شوند (قدس)
•    دوئل مرگ و زندگی (شهرآرا)
•    عددهای ترسناک کرونایی(خراسان)
•    مبتلایان کرونا در شهر روزانه 400 نفر(شهرآرا)
•    وضعیت قرمز است، محدودیت ها برمی گردد (شهرآرا)
•    هشداری درباره آزمایش آنتی بادی کووید -19 (اطلاعات)



کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان