بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

مقاله ها

اطلاع رسانی مراکز پاراکلینیک بابت توقف صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی

 اطلاع رسانی مراکز پاراکلینیک بابت توقف صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی

با سلام و احترام

با عنایت به توقف صدور دفترچه درمانی تامین اجتماعی از 1/12/99 موارد ذیل به آگاهی می رساند:

 توقف صدور دفترچه به منزله عدم مجوز تجویز در دفترچه توسط پزشک نبوده و مراکز پاراکلینیک نیز تا زمانی که نسخ کاغذی دفترچه ها تمام نشده می توانند طبق روال قبل نسخ را پذیرش و ارسال نمایند.

پذیرش نسخ الکترونیک نیز طبق روال قبل الزامی بوده و بستر پذیرش این نسخ به صورت مستقیم در پورتال معاونت درمان تامین اجتماعی (darman.tamin.ir ) قسمت " تایید نسخه الکترونیک "و به صورت غیر مستقیم با استفاده از سیستم های واسطه API فراهم می باشد.

 جهت زمان های قطعی سایت و سایر مشکلات احتمالی که امکان تجویز نسخه الکترونیک میسر نبوده و بیمه شده فاقد دفترچه باشد ،امکان تجویز در سربرگ مطب پزشک و پذیرش این نسخ توسط مراکز پاراکلینیک در پورتال معاونت درمان سازمان از قسمت " تایید نسخه با کد ملی " فراهم شده است. در این طرح بایستی در سربرگ پزشک نام و نام خانوادگی بیمه شده و تاریخ ویزیت و کد ملی وی توسط پزشک معالج درج شده باشد . این نسخ نیز بایستی مشابه نسخ کاغذی دفترچه ، قیمت گذاری و مهر وامضا گردیده و در انتهای ماه شماره گذاری " از قسمت چاپ تاییدیه های قبلی "و همراه سایر نسخ به واحد پاراکلینیک ارسال گردند.

یک منوی دیگر نیز در پورتال با عنوان "نسخ الکترونیک غیر طرف قرارداد" اضافه شده که مخصوص موسسات پاراکلینیک غیر طرف قرارداد می باشد تا پس از ثبت نام و گرفتن نام کاربری بتوانند نسخ الکترونیک را مشاهده و پذیرش نمایند. این منو برای مراکز طرف قرارداد بلا استفاده است .


کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان