بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 31 فروردين 1403

مقاله ها

پیشنهاد سازمان نظام پزشکی برای سال آتی، میانگینِ 50 درصد افزایش تعرفه هااست

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که در مورد تعرفه ها جزء به جزء ،پیشنهادات سازمان نظام پزشکی را به شورای عالی بیمه ارائه دادیم؛ گفت: نظر سازمان برای سال 1401 میانگین ِ50 درصد افزایش تعرفه ها است.

دکتر محمد رئیس زاده رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان با بیان این که نظر کارشناسی نظام پزشکی در مورد عدد تعرفه برای سال آینده در شورای عالی بیمه مطرح شد، اظهار کرد:  البته ترکیب شورای عالی بیمه سلامت در حال حاضر غیرقانونی است و باید تغییر نموده و مجدد به مجلس ارائه شود و چون عددی که مطرح شد خیلی با حد انتظار سازمان نظام پزشکی و همکاران فاصله داشت ، مصوبه را امضا نکردیم. .

وی افزود:  نسبت به عدد اعلام شده تعرفه از سوی شورای عالی بیمه اعتراض داشته و پیگیر هستیم که اصلاح شود زیرا اطمینان داریم آسیب جدی این نوع تعیین تعرفه به مردم خواهد رسید و ما در وهله اول مدافع سلامت مردم هستیم و می خواهیم یک خدمات واقعی متناسب با اوضاع اقتصادی جامعه به مردم ارائه شود . تا زمانی که این انتظار برآورده نشود خیلی نمی توان روی قیمت ها در حوزه بهداشت و درمان کشور نظارت کرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد سازمان نظام پزشکی برای تعرفه های سال 1401 میانگین ِ50 درصد افزایش است و تمام موارد را بصورت جزء به جزء به شورای عالی بیمه ارائه نمودیم.

رئیس زاده در پاسخ به این سوال که راهکار برون رفت از معضل تعیین تعرفه ها که هر ساله جامعه پزشکی با آن روبروست چه می تواند باشد؛ تصریح کرد : باید سازمان های بیمه گر بر اساس قیمت تمام شده خدمات تعرفه ها را محاسبه کنند و سپس متناسب با نرخ واقعی تورم در حوزه بهداشت و درمان هر ساله آن را بطور خودکار و اتوماتیک افزایش دهند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: این بهترین راهی است که خدماتِ کاملا چارچوب بندی شده با یک عدد مشخص به مردم عزیز ارائه می شود و اگر قیمت تمام شده خدمات محاسبه و متناسب با نرخ واقعی تورم دیده شود ، سازمان  نظام پزشکی و وزارت بهداشت هم می توانند به شکل خیلی قاطع تر نظارت کنند که کسی خارج از حدود رفتار نکند..

به گفته رئیس زاده این که جامعه پزشکی انتظار افزایش تعرفه ها را داشته باشد  و دولت هم بخواهد منابع لازم را در اختیار بگذارد ؛شدنی نیست.سازمان های بیمه گر باید منابع خود را مدیریت نموده و طبق اصل 44 بخش های اقتصادی خود را واگذار کنند تا بتوانند حق و حقوق حوزه سلامت را بپردازند.

 

 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان