بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403

مقاله ها

پلمب 7 مرکز مداخله گر در امر درمان در مشهد

معاون فنی، نظارت و آموزش سازمان نظام پزشکی مشهد از پلمب 7 مرکز مداخله گر در امر درمان طی نیمه نخست بهمن ماه جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، دکتر بیتا میرزائی با اشاره به اینکه فعالیت مراکز پلمب شده در حوزه پوست و زیبائی، طب سنتی، کاشت مو، ماساژ درمانی و دندانپزشکی بود بیان کرد: افرادی که در این مراکز فعالیت می کردند افرادی فاقد صلاحیت در ارائه خدمات حوزه سلامت بوده که به صورت غیرقانونی و بدون اخذ مجوزهای لازم در زمینه های ذکر شده مشغول فعالیت بودند.

وی همچنین توضیح داد: از طریق دبیرخانه کارگروه برخورد با مداخله گران در امر درمان که در محل سازمان نظام پزشکی مشهد مستقر می باشد ، گزارشهای مرتبط با فعالیت مراکز فاقد صلاحیت و بعضا زیرزمینی پس از وصول، مورد صحت‌سنجی قرار گرفته و در ادامه تیم بازرسی، با مراجعه حضوری از محل بازرسی کرده و با هماهنگی با مقام محترم قضائی و پلیس اماکن مراکز پلمپ می شوند. دکتر میرزائی گفت: گزارش بازرسی ها در اختیار سیستم قضایی قرار می گیرد و سیر قانونی در خصوص انواع تخلفات شامل مداخله در امر درمان، فقدان صلاحیت و عدم کسب مجوزهای لازم، مشکلات بهداشتی ، فرار مالیاتی و ... اعمال می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر مداخله گران با تبلیغات فراوان بیش از پیش باعث تهدید سلامت جامعه شده‌اند و به همین منظور ضرورت برخورد با آن ها بیشتر از گذشته احساس می شد. در این راستا با حمایت معاونت محترم پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ، سازمان نظام پزشکی مشهد پیشنهاد شکل گیری کارگروه برخورد با مداخله‌گران در امر درمان را ارائه و دبیرخانه این کارگروه در نظام پزشکی مشهد و با مشارکت فعالانه سیستم قضایی ، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سازمان نظام پزشکی و پلیس اماکن شکل گرفت که در ادامه مسیر از همکاری سایر ارگان‌ها مانند اداره دارایی و ….نیز استفاده شده است .این کارگروه نمونه ای از یک تعامل بین بخشی موفق است که نتایج پربار و موثری را در یک سال اخیر به همراه داشته است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت نصب پروانه مطب صرفا در محل کار پزشک معالج بیان کرد: از کلیه همکاران محترم تقاضا داریم با توجه به سوء استفاده هایی که ممکن است صورت پذیرد از در اختیار گذاردن پروانه مطب به غیر اکیدا خودداری نمایند ؛ چرا که عواقب هر گونه سوء استفاده از پروانه مطب در وهله نخست متوجه خود پزشک خواهد شد.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان