بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : شنبه, 08 ارديبهشت 1403

مقاله ها

سرطان پروستات دومین علت مرگ و میر آقایان است

سرطان پروستات دومین علت مرگ و میر آقایان است

عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: سرطان پروستات دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در آقایان در دنیا است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، دکتر محمد تقی نوروزی ، فوق تخصص خون و سرطان بالغین در حاشیه کنگره «پزشکی شخص محور و رویکردهای نوین» بیان کرد: سرطان پروستات در زمره سرطان های شایع در دنیا در مردان هست و جزو علل مرگ و میر ناشی از سرطان‌ها در جنس مذکر نیز هست.

وی افزود: اصولا پزشکی فردمحور در حوزه درمان سرطان ها بیش از سایر بیماری ها جایگاه دارد. به عنوان مثال در حوزه درمان سرطان پروستات ما به مسائل زیادی توجه می کنیم و بعد بر اساس آن درمان را پیشنهاد می دهیم. درمانی که برای یک بیمار ۸۵ ساله در نظر گرفته می شود قطعا با درمانی که برای یک بیمار در سن 50 تا 60 سال است متفاوت خواهد بود. حتی شرایط روحی، بیماریهای زمینه ای ، مسائل بومی و اقلیمی در تصمیم گیری مسیر درمان بیماران مبتلا به سرطان اثرگذار است.

وی با اشاره به موضوع کنگره سالیانه نظام پزشکی مشهد گفت: خیلی اقدام خوبی را نظام پزشکی انجام داده که موضوع فراگیری مثل پزشکی فرد محور را انتخاب کرده است. در این کنگره مسائل مرتبط با درمانهای سرطان برای گروه های غیر تخصصی و به ویژه پزشکان عمومی مطرح شد که بسیار ارزنده است چرا که پزشکان عمومی محور و پایه درمان در کشور هستند و مجهز کردن دانش پزشکان عمومی به مسائل روز پزشکی بسیار مهم، موثر و مفید است.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان