بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : شنبه, 01 ارديبهشت 1403

پیام تبریک رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد به مناسبت روز پزشک

 

تاریخ فراموش نخواهد کرد


روایت روزپزشک امسال، روایت متفاوتی است. غم از دست دادن عزیزانمان به ویژه اساتید بزرگی چون استاد خوارزمی، استاد خسروی خراشاد و سایر پزشکان  و کادر بهداشت و درمان بر قلب همه ما سنگینی می کند؛ بزرگانی که جبران فقدانشان در زمان کوتاه میسر نخواهد بود.


از اینرو به جای تبریک گرامی می دارم؛ جایگاه پزشکان ایران زمین  که استواریشان چون دماوند و صبرشان به سان البرز است؛  آنان که شجاعانه به صحنه مبارزه با کرونا قدم نهادند و صادقانه خدمت کردند. تاریخ فداکاری ها و از خود گذشتگی های پزشکان این سرزمین را فراموش نخواهد کرد.


 روز پزشک امسال روایتگر ایثار، رافت، مرام و جوانمردی  کسانی است که در بحبوبه درد و بیماری و در شرایطی که به یک جنگ تمام عیار همانند است؛ درمان مردم را بر جان خود مقدم دانسته و  قسم نامه طبابتشان را با نثار جان  بر صفحات تاریخ ثبت کردند. روزهای سختی بر همه ما می گذرد به ویژه بر کادر درمان و پزشکانی که  به قیمت جان خود و عزیزانشان در لباسهایی که تحمل هر دقیقه اش سخت و طاقت فرسا است؛ در خط مقدم درمان بیماران، در ICU ها، مراکز جامع خدمات سلامت، درمانگاه ها ، مطب ها و .... ارائه خدمت می کنند.


یکم شهریور امسال متفاوت از سال های  قبل و شاید سال‌های بعد از خود باشد؛ در این روز بزرگ به عنوان عضو کوچکی از جامعه پزشکی شهر از همه مردم و همشهریانم تقاضا دارم که واقعیت بیماری کرونا را باور کنند و با پذیرش مسئولیت اجتماعی خود در قبال کادر بهداشت و درمان، هموطنان و به ویژه خانواده هایشان رعایت موازین بهداشتی را در اولویت قرار دهند.


تاسی به سیره و روش سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام در ایام سوگواری پیش رو انتظار جامعه پزشکی از هر شیعه‌ی واقعی و راستین است.


از همه همشهریانم تقاضا دارم  که امسال شعار «هر خانه یک حسینیه» را جامه‌ ی عمل بپوشانند و با استفاده حداکثری از فضای مجازی و رسانه ها و توزیع بسته های مواد غذایی خام به جای غذای آماده، محرم امسال را با شکوه تمام و با پرهیز از به خطر انداختن جان خود و دیگران برگزار کنند. به امید اینکه در سایه الطاف الهی همه ی ما از این مرحله سخت سربلند و سرافراز عبور کنیم.


دکتر علی بیرجندی نژاد
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان