بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

شکایت پزشکان کجا رسیدگی می‌شود؟

قائم مقام معاون نظارت و برنامه ریزی و مدیرکل پروانه ها صلاحیت های حرفه ای سازمان نظام پزشکی گفت: علاوه بر رسیدگی به شکایت بیماران، شکایات پزشکان هم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دکتر مقیمی قائم مقام معاون نظارت و بازرسی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: همانطور که اگر بیماران از پزشک و اقدامات درمانی شکایت داشته باشند، می‌توانند پیگیر رسیدگی به این امر باشند. پزشکان هم در صورت داشتن اعتراض و شکایت از بیماران می‌توانند به سازمان نظام پزشکی مراجعه و برای رسیدگی اعتراض خود را ثبت کنند

وی ادامه داد: اگر شکایت پزشکان به حق بوده و احتیاج به پیگیری داشته باشد، از طریق این سازمان به دادگاه‌های عمومی رجوع داده می‌شود، بعنوان مثال همراهان یک بیمار،‌ پزشک را مورد ضرب و شتم قرار دادند و بعنوان مثال همراهان یک بیمار، پزشک را مورد ضرب و شتم قرار دادند و پزشک با توجه به شان و منزلت خود دعوایی را راه ننداخته است و به نظام پزشکی جهت رسیدگی مراجعه نموده است

وی بیان کرد: بنابراین اگر اعتراض و شکایات در حدود قوانین رسیدگی باشد پیگیری می‌شود و در غیر این صورت از پزشک خواسته‌ می‌شود که صبر پیشه کرده و به کار خود ادامه دهد.  باید به بیماران هم گفته شود، بخصوص نسبت به تعرفه ویزیت که مطابق تعرفه تعیین شده از سوی هیئت دولت است اعتراض نکنند و همچنین در مقابل هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند با حالت توهین آمیز خواستار نوشتن نسخه‌‌ای غیر از صلاحدید پزشک نباشند. هر چند که پزشکان اگر بیمارانی را با توان مالی ضعیف ببینند در هزینه درمان به آن‌ها تخفیف می‌دهند.

دکتر مقیمی در پایان خاطر نشان کرد: پزشکان معمولا به دلیل حفظ منزلت کاری خود و اینکه می‌دانند مطب مکان ارائه خدمت انسان و باید برای رفاه حال بیماران ارائه خدمات پزشکی با روندی مطلوب ادامه یابد . به حواشی و صحبت‌های این چنینی رسیدگی نمی‌کنند به همین دلیل میزان اعتراض پزشکان از بیماران بسیار پایین‌تر از شکایات بیماران از پزشکان است.

 

منبع خبر- سایت سازمان کل نظام پزشکی -  چهارشنبه ۰۹دی ۱۳۹۴

 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان