بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

نیاز به تغییر قانون نظام پزشکی نیست، نیاز به اجرای کل آن است

دکتر منصور علی مردانی رئیس هیات مدیره نظام پزشکی ابهر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نظام پزشکی اظهار داشت: نظام پزشکی مانند یک جامعه مستقل دارای دادگاه، آموزش، پژوهش، رفاه و غیره است که نه تنها هر بخش کار خود را انجام می دهد بلکه در حمایت از حقوق مردم و جامعه پزشکی که فاقد هرگونه مغایرتی با یکدیگر است، تلاش می کند.

وی با تاکید بر اینکه قانون نظام پزشکی جامع و دارای ظرفیت های مختلفی است اما به طور کامل اجرا نمی شود، گفت: شورای عالی به نحو احسن از اختیارات خود استفاده نکرده و برخی اختیارات نیز توسط مجلس گرفته شده و عملا قانون نظام پزشکی تبدیل به شیر بی یال و دم شده است.

 

*به پتانسیل های نظام پزشکی اجازه ظهور نمی دهند

وی با بیان اینکه قانون نظام پزشکی فاقد مشکل است و پتانسیل حفظ منافع اعضای نظام پزشکی و مردم را نیز دارد، اظهار داشت: اما اجازه ظهور این پتانسیل داده نمی شود.

علی مردانی انجمن های علمی تخصصی را از بازوهای اصلی نظام پزشکی دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه انجمن های تخصصی ماهیت اصلی خود را ندارند و اگر انتخابات سراسری نداشته باشند، همیشه تکراری خواهند بود.

وی با گلایه از اینکه انتخابات انجمن ها به افراد محدودی اطلاع رسانی شده و به صورت فرمالیته انجام می شود، افزود: افراد منتخب غالبا تکراری و جزو پیشکسوتان بوده و جنس دغدغه آن ها متفاوت با جمعیت فعال آن حوزه در کل کشور است.

وی تصریح کرد: انجمن ها باید به صورت سراسری و همزمان با انتخابات نظام پزشکی، کاندیدای واقعی و اهداف خود را مشخص کنند در غیر این صورت با ناکارآمد جلوه دادن قانون نظام پزشکی این پتانسیل نیز حذف خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر قانونی تصویب می شود، باید اجرایی شود در این زمینه از ریاست جمهور به عنوان ناظر بر اجرای صحیح قانون خواهشمندیم در اجرای قوانین نظام پزشکی و قوانین تصویب شده در این خصوص هم دغدغه داشته باشند چرا که امنیت در سلامت مهمترین رکن امنیت است.

وی در پایان گفت: از تمام ارکان سازمان نیز خواهشمندیم در اجرای صحیح قانون و افزایش اعتماد بین مردم و جامعه پزشکی تلاش کنند تا قانون نظام پزشکی به عنوان یک قانون جامع و کامل اجرا شود. 

 

سایت نظام کل - 14-05-1395 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان