بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

نمی دانیم وزارت بهداشت چرا دنبال تغییر قوانین نظام پزشکی است

به گزارش روابط عمومی به نقل از شفاآنلاین دکتر ایرج خسرونیا ضمن اعلام این مطلب افزود: امکان دارد یکسری مشکلات در سازمان نظام پزشکی وجود داشته باشد. اما بهتر است مسئولین این سازمان درباره مسائل موجود صحبت کنند و من نمی دانم مشکل وزارت بهداشت با سازمان نظام پزشکی چیست که صحبت ازتغییرقوانین نظام پزشکی می کنند.

معاون نظارت نظام پزشکی تهران ادامه داد: سازمان نظام پزشکی وظایفی نظیر تعیین تعرفه و... داشت که وزارت بهداشت یک به یک آنها را سلب کرد و دیگر چیری باقی نمانده است.

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی یک ارگان غیر دولتی است که هیچ گونه کمک دولتی به آن نمی شود .بنابراین خودش باید وظایفش را انجام دهد و ارگان های دولتی حق دخالت در امور آن را ندارند اما به عنوان یک پزشک می توانند اظهار نظر کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما در مملکت به اندازه کافی قوانین داریم اما اجرای آنها دچار مشکل است . سازمان نظام پزشکی هم امکان دارد مقداری در اجرای قوانین دچار مشکل باشد.ضمن اینکه وزیربهداشت در همان ابتدا که به این سمت منصوب شد قرار بود  بخشی از مسئولیت های حاکمیتی حوزه بهداشت و درمان را به سازمان نظام پزشکی محول کند در حالی که هنوز این کار انجام نشده است.

 

سایت نظام کل - 14-05-1395

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان