بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

اجرای طرح تحول ضررهای زیادی به بخش خصوصی وارد کرد

رییس نظام پزشکی شهرستان خوی با اشاره به ا ین که نظام پزشکی باید قدرت اجرایی بالایی داشته باشد گفت : سلب اختیار تعرفه گذاری از نظام پزشکی و اجرای طرح تحول ضررهای فراوانی را به بخش خصوصی وارد کرد.

دکتر محمد رضا هاشم زاده رئیس نظام پزشکی شهرستان خوی در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی ضمن با بیان این که نظام پزشکی باید قداست و احترام جامعه پزشکی را به او بازگرداند اظهار داشت : نظام پزشکی از قدرت اجرایی ضعیفی برخوردار است در حالی که باید قوی و مقتدرانه در دفاع از حیثیت جامعه پزشکی عمل کند.

وی با اشاره به این که حق تعرفه گذاری از سازمان نظام پزشکی گرفته شده است افزود : باید اختیار تعرفه گذاری مجددا به این سازمان بازگردد چرا که سلب اختیار تعرفه گذاری از نظام پزشکی و اجرایی شدن طرح تحول مشکلات معیشتی فراوانی را برای پزشکان شاغل در بخش خصوصی ایجاد کرده است.

 وی با تاکید براین که نظام پزشکی باید قدرت مانور داشته باشد ادامه داد :  در شهرستان ها پزشکان با مشکلات درآمدی مواجه هستند بطوری که اغلب آن ها به کلانشهرها می روند و ا گر این وضعیت ادامه یابد شهرستان ها از پزشک خالی می شو د.

به گفته این جراح عمومی با اجرای طرح تحول میزان درآمد پزشکان بخش خصوصی در شهرستان ها یک پنجم قبل شده است که با ادامه این روند بخش های خصوصی کم کم به سمت تعطیلی می روند.

 هاشم زاده در بخش دیگری از سخنان خود به نبود امکانات رفاهی و درآمدی در شهرستان ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت :  متاسفانه از نظر رفاهی و آموزشی نظام پزشکی کاری برای شهرستان ها انجام نداده است و خود ما با دانشگاههای علوم پزشکی مذاکره نموده و کلاس هایی را برای ا خذ امتیاز بازآموزی پزشکان برگزار نموده ایم.

وی همچنین در خصوص امور انتظامی پزشکان اذعان داشت : در موارد انتظامی برخوردهای مناسبی با پزشکان نمی شود و بیشتر به سرکوب همکاران می پردازند تا دفاع از حق و حقوق آن ها لذا گلایه های بسیاری در این زمینه ها وجود دارد که باید نظام پزشکی رسیدگی و توجه بیشتری از خود نشان دهد.

**پزشکان امنیت جانی ندارند

رییس نظام پزشکی شهرستان خوی به وضعیت نامناسب امنیت پزشکان در شهرستان ها اشاره کرد و گفت : هجمه هایی که طی یکی دو سال اخیر علیه جامعه پزشکی وجود داشته، سبب شده است تا مردم به جان پزشکان بیفتند ، در واقع قداست پزشکی از میان رفته و بیمار هر نوع هتک حرمتی را به پزشک روا می دارد بطوری که حتی گاهی منجر به ضرب و شتم پزشکان نیز می شود.

وی با گلا یه از این که وزیر بهداشت حمایت چندانی از جامعه پزشکی نمی کند تصریح کرد : نظام پزشکی برای دفاع از منافع پزشکان باید خود را تقویت کند و این امر نیاز به ایجاد هیچ نوع نهادی ندارد بلکه وجود یک نظام پزشکی قوی کافی است تا قداست و  احترام جامعه پزشکی و حقوق از دست رفته این صنف به آن ها بازگردد.

 

سایت نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان