بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

بیانیه سازمان نظام پزشکی در خصوص کاهش ضرایب

سازمان نظام پزشکی در پی انتشار اخباری مبنی بر کاهش تعرفه های پزشکی بیانیه ای صادر کرد

 به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی بیانیه سازمان نظام پزشکی در خصوص کاهش ضرایب به شرح ذیل است:
✅ طرح تحول سلامت مهمترین طرح اجتماعی دولت یازدهم است که توانسته کمک های شایان توجهی در زمینه ی درمان و بیمه همگانی برای ملت به ارمغان آورد. از نقاط قوت و بارز این طرح بزرگ ملی همراهی بی نظیر همه ی کنشگران عرصه سلامت بویژه ارائه دهندگان خدمت یعنی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران بوده است.

✅ مسلم است که به رغم نامهربانی ها و دغدغه های بیشمار طبیبان این مرز و بوم تا کنون هیچ خدمت درمانی اعم از بستری و سرپایی بر زمین نمانده و با ملاحظه ی تمام فراز و نشیب های اجرایی که از ابتدا در کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات به وجود آمد، درمانگران با تلاشی زایدالوصف و همدلی و همکاری با دولت و وضعیت اقتصادی کشور در پیشبرد طرح تحول سلامت نقش موثری داشتند، بطوریکه همچنان ماه هاست حجم معوقات جامعه پزشکی رو به تزاید و فزونی بوده و پرداخت نشده است.

✅ از آنجا که در آذرماه سال گذشته بسته تعرفه ای توسط سازمان نظام پزشکی ارسال گردیده و در سال جدید جلسه شورای عالی بیمه تشکیل نشده و هنوز هم تعرفه های خدمات سلامت در سال ۹۶ اعلام نگردیده است، متاسفانه با پخش خبری مبنی بر کاهش ضرایب امید جامعه پزشکی ناامید شد.

✅ این در حالی است که در مکالمات تلفنی رییس کل سازمان نظام پزشکی با وزرای محترم بهداشت و رفاه، خواستار اجتناب از هرگونه مداخله و تقلیل ضرایب شده و تاکید گردیده بود تغییرات غیر ویراستاری مورد تایید این سازمان نبوده و در آخرین جلسه شورای عالی بیمه در پی نوشت رییس کل نظام پزشکی هرگونه تغییر منوط به اخذ نظر انجمن های علمی تخصصی گردیده است. لذا به نظر می رسد اینگونه اقدامات در آستانه انتخابات که حضور حداکثری مردم بویژه نخبگان و مراجع اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است مصلحت نبوده و زیبنده نیست.

✅ سازمان نظام پزشکی ضمن مخالفت با هرگونه تغییر محتوایی و کاهش ضرایب اعلام می دارد این نوع تصمیم گیری به نفع جامعه نخواهد بود و باید نامه اسفندماه به وزیر رفاه و رییس محترم شورای عالی بیمه در خصوص اهمیت کیفیت خدمات بهداشتی درمانی و اینکه هرگونه تغییر زیربنایی باید با برنامه ریزی و مدیریت صحیح و با اطلاع رسانی و دلایل و شواهد به تمامی ذینفعان صورت گیرد و بسته پیشنهادی  که بصورت منطقی، مبسوط و متوازن رشدتعرفه ای را لحاظ نموده و در رسیدن به قیمت واقعی خدمات در هر دو بخش دولتی و خصوصی و رعایت عدالت در حرکت می باشد را ملحوظ نظر قرار داد.

✅ ضمنا سازمان نظام پزشکی از وزرای بهداشت و رفاه، کمیسیون محترم بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درخواست می کند با مداخله موثر و سازنده خود و تدابیر ارزشمند در این مقطع زمانی خاص موجبات رفع نگرانی جامعه خدوم پزشکی کشور را فراهم آورده و امید بخش روزهای آتی ایران باشند.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان