بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

مستثنی کردن پزشکان برای نصب کارتخوان شایسته نبود

عضو کمیسین بهداشت و درمان با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان نظام پزشکی مبنی بر اینکه پزشکان همواره در پرداخت مالیات پیشگام بوده‌اند،گفت: مستثنی کردن پزشکان برای نصب کارتخوان شایسته نبود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی؛ حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با "خانه‌ملت"، در رابطه با مشکلات شاغلین حرفه‌های پزشکی گفت: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جلسه‌ای با ارکان سازمان نظام پزشکی جهت بررسی مسائل و مشکلات پزشکان برگزار کردند، بی‌تردید مسبب همه مشکلات به وجود آمده، هجمه‌های بسیار زیادی است که علیه پزشکان به عنوان قشری که در ارتباط با مالیات مقاومت می‌کند، به راه افتاده است.  

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در جلسه مذکور برخی از مسئولان سازمان نظام پزشکی نکاتی را در رابطه با مشکلات جامعه پزشکان و همچنین نقش سازنده آنها در درمان بیماران و کاهش آلام مردم، مطرح کردند و در ادامه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان نیز انتظارات و خواسته‌‌های مردم از جامعه پزشکان را بیان کردند.

پزشکان همواره در پرداخت مالیات پیشگام بوده‌اند

وی، با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان نظام پزشکی، مبنی بر اینکه ما نه تنها مخالف پرداخت مالیات نبودیم بلکه همیشه در این مسیر پیشگام بودیم، اظهار کرد: مالیات تمامی پزشکانی که در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی کار می‌کنند قبل از دریافت حقوق کسر می‌شود و اکثر مطب‌ها نیز تسویه حساب مالیاتی دارند.  

عابدی با تاکید بر اینکه اکثر پزشکان برای رفاه حال بیماران از دستگاه کارتخوان استفاده می‌کنند، ادامه داد: ظفرقندی معتقد است  سازمان نظام پزشکی همواره موافق نصب کارتخوان در مطب‌ها بوده و پس از تبدیل آن به قانون بیش از پیش پیگیری کرده است تا هیچ مشکلی در اتصال سامانه دریافت حق ویزیت پزشکان با دارایی پیش نیاید و این مراحل به خوبی طی شود.

مستثنی کردن پزشکان برای نصب کارتخوان شایسته نبود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مسئولان سازمان نظام پزشکی گله‌ای داشتند مبنی بر اینکه پزشکان جزو قشر خدمتگزار جامعه بوده و برای کاهش آلام و دردهای مردم شبانه روز تلاش می‌کنند، از طرفی نقش پررنگی در طول هشت سال دفاع مقدس و کاهش مراجعات مردم به خارج از کشور داشتند، در نتیجه این برخورد شایسته نبود که ابتدا پزشکان به سامانه مالیاتی وصل شوند سپس بنگاه‌هایی که ماهیت بنگاه‌داری دارند.

واکنش جامعه پزشکی به نوع برخورد است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با بیان اینکه اگر همه صنوف مشمول قانون الزام به نصب کارتخوان می‌شدند با واکنش جامعه پزشکان مواجه نمی‌شدیم، خاطرنشان کرد: بنده معتقدم واکنش جامعه پزشکی به نوع برخورد است در غیر این صورت تمامی پزشکان از پرداخت مالیات استقبال می‌کنند.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان