بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : شنبه, 01 ارديبهشت 1403

افتتاح دو سامانه ويژه برنامه تحول نظام سلامت در مشهد

 با حضور وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي دو سامانه ويژه برنامه تحول نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکي مشهد افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ با حضور دکتر سید حسن هاشمی و جمعی از مسئولان سامانه پيام رسان و صورتحساب ويژه برنامه تحول نظام سلامت در بيمارستان امام رضا(ع) مشهد افتتاح شد.
مدير آمار و فناوري اطلاعات دانشگاه علوم پزشکي مشهد در حاشيه اين مراسم اظهار داشت: سامانه پيام رسان که براي نخستين بار در کشور راه اندازي شده ضمن اطلاع تمامي مراحل پذيرش و ترخيص به بيماران، به سوالات مرتبط با برنامه تحول نظام سلامت نيز پاسخ مي دهد.
دکتر سيدمحمود تارا خاطرنشان کرد: اين سامانه به گونه اي طراحي شده است که علاوه بر پاسخگوئي به سوالات و رسيدگي به شکايات در نهايت پس از دريافت ميزان رضايت مندي بيمار، نتايج آن در پرونده بستري وي ثبت مي شود.
وي تصريح کرد: همچنين در اين سامانه که از طريق تلفن همراه قابل دريافت است تمامي اطلاعات مربوط به بيمه هاي پايه و موارد زير پوشش اين برنامه اطلاع رساني مي شود.
وي درخصوص سامانه صورتحساب ويژه برنامه تحول نظام سلامت نيز اظهار داشت: دراين سامانه، صورتحساب استاندارد و پرونده بيماران بستري در تمامي بيمارستان هاي زيرپوشش در مشهد و شهرستانها طراحي شده که درآن ميزان دريافت يارانه،  تخفيف برنامه تحول نظام سلامت و ميزان پرداختي به اطلاع بيمار مي رسد.  
 مدير آمار و فناوري اطلاعات دانشگاه علوم پزشکي مشهد خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی بخش زیادی از بیمارانی که از خدمات بیمارستانی طرح تحول نظام سلامت برخوردار می شوند، از میزان دریافت یارانه و سایر خدمات این طرح ناآشنا هستند و اين سامانه در اين راستا راه اندازي شده است.

وبدا - دوشنبه ١٧ شهريور ١٣٩٣  

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان