بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

مقاله عضو هيات علمي دانشگاه در رديف مقالات داغ قرار گرفت

مقاله عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد در رديف مقالات داغ و يک دهم درصد برتر قرار گرفت.

به گزارش وب دا، مقاله دکتر حسين حسين زاده استاد گروه فارماکولوژی و سم شناسی دانشکده دارو سازی و دکتر هدی علوی زاده دانشجوی تخصصی نانوبیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکي مشهد با موضوع اثرات داروشناسي و سم شناسي کروسين(ماده موثره زعفران) علاوه بر قرار گرفتن در رديف مقالات پراستناد در لیست مقالات داغ (Hot papers) نیز قرار گرفت.

 

این مقاله به طور جامع به شناسایی اثرات داروشناسی و سم شناسی کروسین ماده موثره و رنگ زعفران پرداخته و نخستين مقاله تاليفي اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد مي باشد که در رديف مقالات داغ قرار گرفته است.

تاثير در حافظه و يادگيري، ضد آلزايمر، ضد سکته هاي قلبي و مغزي، ضد ديابت، کاهش دهنده چربي خون و تاثير در برخي از سموم از جمله اثرات ماده کروسين زعفران است که در اين مقاله به آن پرداخته شده است.

مقاله دکتر حسين حسين زاده و همکارش در پايگاه علمي (ISI)  بيست و دو بار ، در پايگاه بين المللي Scopus، بيست و هفت بار و در Google Scolar  چهل و هفت بار به آن استناد شده است.

گفتني است: مقالات برتر (Top papers) به گروه اندکی از مقالات اطلاق می‌شود که تعداد استنادهای زیادی را دریافت کرده‌اند. این مقالات را مقالات یک درصد و یک دهم درصد برتر نیز می‌نامند که شامل مقالات پراستناد و داغ می‌شود. مقالات برتر به دو دسته مقالات داغ (Hot papers) و مقالات پراستناد (Highly cited papers) تقسیم می‌شوند.

مقاله داغ به مقاله‌ای اطلاق می شود که از لحاظ تعداد استنادهای دریافتی در رشته موضوعی خود در زمره مقالات یک دهم درصد برتر قرار گرفته است، در حالی که مقاله پراستناد در زمره مقالات یک درصد برتر قرار می‌گیرد. بازه زمانی برای محاسبه مقالات داغ دوماهه و برای مقالات پراستناد ده ساله است، بنابراین با توجه به متوسط تعداد استنادها در هر رشته، تمامی مقالات داغ، مقاله پراستناد نبوده و همچنین عکس این حالت نیز صادق است.

 

 

وبدا-  چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان