بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 31 فروردين 1403

دستیار تخصصی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مدال طلای جشنواره اختراعات ژنو را کسب کرد

دستیار گروه پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مدال طلا چهل و دومین جشنواره اختراعات و ابداعات ژنو را کسب کرد.

 

به گزارش وب دا، دکتر مریم میرزائی دستیار تخصصی پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  موفق به کسب مدال طلا در چهل و چهارمین نمایشگاه اختراعات و ابداعات ژنو شد.

این نمایشگاه از 13 الی 17 آوریل با حضور یک هزار و 200 مخترع از 48 کشور جهان در ژنو سوییس برگزار شد و دکتر مریم میرزایی دستیار تخصصی پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه روشی جدید برای تغذیه نوزادان متولد شده با poor sucking reflex  (رفلکس مکیدن ضعیف) موفق به کسب مدال طلا و جایزه ویژه هیات ژوری  این دوره از نمایشگاه اختراعات و ابداعات ژنو شد.

دکتر مریم میرزایی در خصوص اختراع ارائه شده گفت: این اختراع روشی جدید برای تغذیه نوزادان متولد شده با poor sucking reflex  که درصد شیوع بالایی از تولد درجهان را به خود اختصاص می دهند،  است.

وی گفت: این وسیله به صورت رابط اتصال دهنده سرشیشه به سرنگ به همراه پایه نگهدارنده مورد استفاده قرار می گیرد که موجب تقویت قدرت مکش و پیشگیری از بروز عوارض جانبی روش های تغذیه ای موجود فعلی در نوزاد می شود.

اين اختراع با حمايت معاونت پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي مشهد در فروردين ماه ١٣٩٤ به ثبت رسيد و در اين نمايشگاه علاوه بر مدال طلا، جايزه هيات ژوري را نيز از آن خود كرد.

 

سایت وبدا -  سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان