بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

اهدا عنوان بهترین کتاب سال در کنگره پرفسور یلدا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عنوان بهترین کتاب علمی پزشکی را در هفتمین کنگره پرفسور یلدا کسب نمود.

به گزارش وب دا، این  عنوان به دکتر فاطمه قانع فوق تخصص نفرولوژی کودکان و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پروفسور فرحناک اسدی استاد نفرولوژیست کودکان دانشگاه راش به دلیل تالیف و چاپ نخستین کتاب به زبان انگلیسی در حوزه دیالیز مداوم (CRRT) در کودکان اهدا شد.

کتاب pediatric continuous Renal Replace ment therapy   که توسط انتشارات اسپرینگر در آمریکا در ژانویه ۲۰۱۶ به چاپ رسیده است درباره دیالیز مداوم یا CRRT در کودکانی است که به هر دلیلی دچار نارسایی کلیه شده اند و از نظر وضعیت عمومی و قلبی- عروقی شرایط انجام دیالیز معمولی را ندارند.

این کتاب بالغ بر ۱۰۰ صفحه و چندین فصل  است و  نخستین  کتاب چاپ شده در این مورد در کودکان در دنیا به شمار می رود که توسط انتشارات اسپرینگر در آمریکا و به نام دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر شده است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه خاطر نشان کرد: در این کتاب به تمام زوایای انجام CRRT ، از انتخاب نوع بیمار، انتخاب کاتتر، نوع محلول، و شرح کامل چگونگی انجام این نوع دیالیز اشاره شده است و در فصل آخر کتاب نیز تعدادی نمونه جهت بحث بیشتر برای خواننده ارایه شده است.

هفتمین کنگره بین‌المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهشی در دانش پزشکی مولکولی، سلولی و بالینی (همایش استاد یلدا) از دوشنبه ۲۶ مهر ۹۵ با حضور اساتید و صاحب‌نظران داخلی و خارجی در تالار امام آغاز شد و شامگاه پنج‌شنبه ۲۹ مهر ۹۵ به کار خود پایان داد.

كنگره سالانه تازه ترين دستاوردهاي پژوهش در دانش پزشكي (كنگره دكتر يلدا) از معدود كنگره هايي است كه براي اكثر رشته هاي حوزه علوم پزشكي برگزار مي شود و گردهمایی متخصصين حوزه هاي مختلف پزشكي در اين كنگره از ويژگي هاي منحصر به فرد آن است که باعث می شود آنها از جديدترين تحقيقات حوزه هاي ديگر مطلع شوند. عليرغم اينكه موضوعات مختلف پزشكي در اين كنگره توسط استادان برجسته آن رشته ارائه مي شود، محوريت اصلي اين كنگره توجه به مسائل اخلاق پزشكي است.

در واقع نامگذاري نام استاد يلدا بر اين كنگره بر محور اخلاق پزشكي بيشتر از موضوعات ديگر تاكيد دارد و همانطور كه استاد يلدا را در كشور به نام اسطوره اخلاق پزشكي مي شناسند، كنگره اي كه با نام ايشان برگزارمي شود نيز بر مسائل اخلاق پزشكي تاكيد دارد. وی نخستين پزشك و استاد ايراني است كه نشان علمي (چهره هاي ماندگار) را دريافت نموده است.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان