بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

راه اندازی خطوط تولید ایمپلنت های ارتوپدی در مشهد

خطوط تولید ایمپلنت های ارتوپدی تیتانیوم،پودراستخوان وکیج کورپکتومی کارخانه تولید ابزار پزشکی اسوه با حضور جمعی از معاونان و مدیران  دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شد.

به گزارش وب دا، دکتر علیرضا عطاران،رئیس اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درسال مزین به شعار « اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» خط تولید ایمپلنت های ارتوپدی،پودر استخوان و کیج کورپکتومی کارخانه تولید ابزار پزشکی اسوه راه اندازی گردید.

دکتر عطاران خاطر نشان کرد: ایمپلنت های ارتوپدی تیتانیوم بخاطر سازگاری بیشتر با بدن انسان دارای مزیت های نسبی  بیشتری نسبت به ایمپلنت های استیل است. همچنین در بسیاری از اعمال ارتوپدی و جراحی اعصاب و ستون فقرات بخاطر استحکام و کمک به فرایند استخوان سازی در بدن بیمار از پودر استخوان بعنوان مکمل درمان استفاده می شود.

وی یادآور شد: کیج کورپکتومی نیز بعنوان جایگزین مهره های ستون فقرات در بیماران با تومور مهره استخوان و یا بیمارانی که بدلیل سوانح مهره ستون فقرات آنان از بین رفته است استفاده می گردد.

مسئول فنی شرکت تجهیزات پزشکی اسوه آسیا نیز با اشاره به اینکه تمامی مجوزها و تاییدیه های محصولات تولیدی از سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت دریافت شده است خاطر نشان کرد: برخی از تولیدات این شرکت همچون گرفت های استخوانی برای اولین بار است که تولید شده است و به زودی وارد مرحله تولید انبوه خواهد شد.

زارع پور با اشاره به نقش تولیدات داخلی در اقتصاد کشور خاطر نشان کرد: محصولات تولیدی این شرکت علاوه بر صرفه جویی ارزی با قیمتی کمتر از ۵۰ درصد نمونه خارجی در اختیار بیماران قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است محصولات این شرکت به کشورهای آسیایی نیز صادر شود.

شایان ذکر است: کارخانه تولید ابزار پزشکی اسوه در حال حاضر ۴۰ تا۵۰ درصد نیاز ایمپلنت های ارتوپدی بیمارستان های کل کشور را تامین و با راه اندازی و تولید اقلام فوق و جایگزینی با کالاهای خارجی باعث کاهش خروج ارز از کشور خواهد شد.

 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان