بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 31 فروردين 1403

هدف کلی ما ادغام خدمات تایید شده طب ایرانی در نظام سلامت است

جلسه تبیین راهبردهای کلان وزارت بهداشت در حوزه طب ایرانی، توسط معاونت برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت و با حضور نمایندگانی از دیگر معاونت‌ها، برگزار شد.

به گزارش وبدا، در این جلسه که در دفتر معاونت برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت و با حضور نمایندگانی از معاونت‌های درمان، بهداشت، اجتماعی، آموزش و سازمان غذا و دارو برگزار شد، دکتر محمود خدادوست، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، با بیان اینکه تمام برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دفتر طب ایرانی از ابتدای امر، بر اساس اسناد بالادستی بوده و در برنامه‌های تدوین‌شده، بخش‌های مرتبط با دیگر معاونت‌های دخیل در عملیاتی شدن آنها نیز مشخص شده است، گفت: دغدغه تمامی استادان و صاحبان تصمیم در حوزه طب ایرانی در برنامه‌های تدوین‌شده، در نظر گرفته شده و مهم، عزم جدی برای عملیاتی کردن آنهاست.

وی با تاکید بر ضرورت اقدام در راستای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مداخلات اثربخش حوزه طب ایرانی، هم در بخش دارو و هم خدمات، افزود: هدف کلی ما ادغام خدمات تایید شده طب ایرانی در نظام سلامت است و هر گامی که تا امروز برداشته‌ایم، در همین راستا بوده است.

دکتر علی‌اکبر حق‌دوست، معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت نیز با اشاره به افراط‌ها و تفریط‌های موجود در حوزه طب ایرانی، گفت: باید سیاست‌های کلان وزارت بهداشت در حوزه طب ایرانی را مشخص کنیم تا همه بخش‌های زیرمجموعه، وظایف خود را در این حوزه بدانند و در راستای آن‌ها اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه درمان‌محور باید کنار گذاشته شود و به سمت اقدام در حوزه پیشگیری برویم، افزود: برای هماهنگی بیشتر در خصوص اقدامات در حوزه طب ایرانی، باید گفتمان بین مدیران دانشگاهی و وزارتی، تقویت شود.

براساس این گزارش دکتر محمدعلی محققی، مشاور معاونت آموزشی وزارت بهداشت در طب سنتی، ضمن تاکید بر ضرورت استانداردسازی تمامی خدمات حوزه طب ایرانی، گفت: لازمه ورود خدمات طب ایرانی به نظام سلامت، استانداردسازی این خدمات و ایجاد شواهد علمی برای همه آنهاست.

همچنین دکتر غلامرضا اصغری، معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به تعداد بالای داروهای سنتی ثبت شده، گفت: در حوزه داروهای سنتی، از نظر کمیت، تعداد بسیاری دارو ثبت شده است که همه بر اساس تحقیقات و مورد تایید وزارت بهداشت بوده‌اند و بعد از این باید به فکر افزایش کیفیت در این حوزه باشیم.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان